به همت دانشگاه علوم پزشکی زابل:

اولین همایش ملی ریزگرد با رویکرد سلامت در حال برگزاری است

۱۷ بهمن ۱۳۹۷ | ۰۰:۱۸ کد : ۱۸۰۲ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۴۲۳
دکتر هادی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل در اولین همایش ملی ریزگردها با رویکرد سلامت :

دکتر هادی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل در اولین همایش ملی ریزگردها با رویکرد سلامت :

 

عرض خیر مقدم حضور پژوهشگران و مدعوین محترم، بحث پدیده خشکسالی و خشک شدن دریاچه هامون در دو دهه اخیر مشکلات بزرگی برای سیستان بوجود آورده است 

طوفانهای سیستان و خشک شدن هامون منجر به پدیده ریزگردها شده که زیان های جبران ناپدیری در بخش های مختلف بوحود اورده است به ویژه سلامت افراد ، یکی از اقدامات، بررسی و یافتن راه حل علمی است که از طریق همین همایشها و بر اساس یافته ها و تحقیقات پژوهشگران به دست می آید، لذا از همه همکارانم جهت برگزاری اولین همایش ملی ریزگرد با رویکرد سلامت تشکر می کنم 

وی افزود: ریز گردها مشکلات تنفسی، قلبی، چشمی، روانی در بر دارد که بحث درمان و همچنین صدمات ناشی از ریزگردها بر تجهیزات پزشکی، بهداشت محیط و بخش درمان، مشکلاتی برای دانشگاه بوجود آورده است، امیدواریم بتوانیم از طریق منابع ذیربط کمک های در این خصوص اخذ کنیم .

دکتر میرزایی افزود: لازم می دانم تشکر کنم از همکاران محترم در مجموعه دانشگاه که در مواقع طوفانها با آمادگی کامل و به صورت شبانه روز به هم نوعان خود یاری می رسانند.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد نتایج تحقیقات پژوهشگران در این همایش، در زمینه معضل ریزگردهای سیستان و کل کشور کمک کننده باشد .

 

دبیر اجرایی همایش ریزگرد سیستان محورهای برگزاری این همایش را در زمینه اثرات زیست محیطی ریزگردها برزندگی افراد، سم شناسی ریزگردها، ریزگردها و بیماریهای محیطی، ریزگردها و بیماریهای زنان  زایمان و... عنوان کرد . 

 

دکتررضایی کهخا هدف از برگزاری این همایش را، شناساندن مشکلات و معضلات ریزگردها و میزان اثرات مخربی که می تواند پدیده ریزگرد درمنطقه بر زندگی افراد چه به لحاظ جسمی و چه به لحاظ روحی داشته باشد، بیان کرد . 

 

وی ادامه داد: برای برگزاری این همایش ملی که برای اولین بار توسط دانشگاه علوم پزشکی زابل درحال برگزاریست ازچندماه پیش برنامه ریزی دقیق صورت پذیرفته و مقالات متعددی به دبیرخانه این همایش ارسال گردیده است . 

 

دبیراجرایی اولین همایش ملی ریزگرد درسیستان ادامه داد: بیشترین مقالات دریافتی درخصوص اثرات گردوغبار بر بهداشت محیط، محیط زیست و سلامت روحی و روانی افراد بوده است.

 

وی ادامه داد از مقالات رسیده به دبیرخانه همایش تعداد 90مقاله بصورت پوستر،20 مقاله بصورت سخنرانی می باشد . 

 

قابل ذکر است این همایش طی دو روز شانزده و هفده بهمن ماه در حال برگزاری است


( ۲ )

نظر شما :

محمود ملایی ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۶:۲۲
کار بی‌نظیر و عالی