تا کنون ۵۵ درصد از جمعیت سیستان از طریق سامانه ۴۰۳۰ مورد غربالگری کووید ۱۹ قرار گرفته اند

۰۵ فروردین ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۸ کد : ۲۸۵۵ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۱۳۹
جلسه ستاد مقابله با شیوع بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی زابل مورخ ۹۹/۱/۳ در محل سالن اجتماعات ستاد مرکزی با حضور دکتر میرزایی رئیس دانشگاه و سایر اعضای ستاد برگزار شد .
تا کنون ۵۵ درصد از جمعیت سیستان از طریق سامانه ۴۰۳۰ مورد غربالگری کووید ۱۹ قرار گرفته اند

دکتر میرزایی با تبریک سال جدید و عرض خداقوت، از زحمات مدافعان سلامت سیستان، قدردانی کرد و گفت : با بحران کرونا ویروس کارکنان دانشگاه به صورت شبانه روز در خدمت مردم هستند و در جنگ با کرونا ، این عزیزان در معرض خطر بوده اما بنا بر وظیفه با همت بیشتر ، خاضعانه ارائه خدمت می کنند و انتظار می رود مردم عزیز نیز نکات بهداشتی را رعایت کنند تا از گزند این بیماری در امان باشند .

رئیس دانشگاه افزود : روند مبتلایان رو به افزایش است به طوریکه طی ۷۲ ساعت اخیر تعداد ۸ نفر مثبت داشتیم که دلیل آن حضور مسافران از شهرهای آلوده به کرونا ویروس در سطح منطقه است، همچنین عدم رعایت نکات و هشدارهای  بهداشتی نیز باعث افزایش مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ است و اکنون تعداد موارد مثبت به ۲۸ نفر رسید.

دکتر میرزایی از شهروندان سیستانی تقاصا نمود به تلفن ۴۰۳۰ که از سوی همکاران بهداشتی جهت غربالگری کرونا ویروس تماس گرفته می شود پاسخ دهند تا روند غربالگری سریعتر انجام گردد و با پیگیری همکاران به افراد مشکوک کمک شود .

تا  ۳ فروردین ۹۹ تعداد  ۲۷۴۵۷۹ نفر یعنی حدود ۵۵ درصد از جمعیت منطقه سیستان از طریق سامانه ۴۰۳۰ مورد غربالگری کورونا قرار گرفته اند.

همچنین ۸۱/۷۱ درصد از موارد مشکوک و
 ۹۴/۳ درصد از موارد فوری ثبت نام شده در سامانه سلامت نیز از طریق سامانه ۴۰۳۰ توسط پرسنل بهداشتی پیگیری شده اند.

 وی از مردم خواست از طریق سامانه salamat.gov.ir نیز در غربالگری کرونا ویروس شرکت کنند و اگر مورد مشکوکی باشد فورا توسط همکاران بهداشتی پیگیری می شود.

معاون بهداشتی ، درمان ، آموزشی ، غذا دارو و مشارکت های اجتماعی اقدامات حوزه خود را در خصوص کرونا ویروس گزارش دادند و خواستار همکاری بیشتر مردم در رعایت مراقبت های بهداشتی شدند

کمیته آموزش و اطلاع رسانی کرونا دانشگاه علوم پزشکی زابل

عید ما پس از شکست کرونا


( ۷ )

نظر شما :