معاون بهداشتی : سیستان در موج دوم بیماری کرونا قرار دارد

۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۲:۲۲ کد : ۳۰۴۵ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۲۲۶
مورخ ۹۹/۳/۱۴ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: سیستان در موج دوم بیماری کرونا قرار دارد درصورتی که مردم نکات بهداشتی را رعایت نکنند موج سوم بیماری نیز در سیستان رخ خواهد داد.

دکتر اکبری زاده افزود : موارد ابتلا به بیماری کرونا نسبت به قبل در استان در حال افزایش است، به نظر می رسد که ترس مردم از کرونا ریخته است و نسبت به قبل کمتر مسائل بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت می کنند، بیشتر مسافرت می روند و یا در مجامع عمومی حاضر می شوند. این اقدامات می تواند منجر به افزایش گردش ویروس کرونا در جامعه شود. این موضوع باعث شده است سیستان که هفته های قبل در وضعیت سفید قرار داشته، اکنون در در چند شهر آن وضعیت قرمز شده است و موج دوم بیماری کرونا را تجربه کند. بنابراین لازم است تمامی همشهریان گرامی مسائل بهداشتی را بطور کامل رعایت کنند.

وی ادامه داد : با توجه به بازگشایی صنوف و اماکن پرخطر از نظر بیماری کرونا، لازم است افرادی که علائم بیماری کرونا از قبیل تب، سرفه، تنگی نفس و... دارند، در مجامع عمومی شرکت نکنند  و تاکید می گردد که به هیچ وجه از خانه خارج نشوند و در صورت ضرورت حتما فاصله اجتماعی رعایت گردد و از ماسک و دستکش استفاده کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه  اضافه کرد:  قابل ذکر است که مسافرت ها به منطقه سیستان نیز افزایش یافته که این موضوع باعث افزایش بیماری در سطح منطقه سیستان شده ، از مردم عزیز درخواست می کنم که از مسافرت های غیر ضروری درون شهری و برون شهری خودداری شود. کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا ویروس جز همکاری و همیاری شما  همشهریان گرامی میسر نبوده انشالله که بتوانیم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و همچنین رعایت بهداشت فردی به مرحله حذف کرونا برسیم.  


کمیته آموزش و اطلاع رسانی کرونا دانشگاه علوم پزشکی زابل


( ۳ )

نظر شما :