سیستان در وضعیت بحرانی/شهرهای زابل هیرمند نیمروز در وضعیت قرمز/ظرفیت بیمارستان تنفسی سینا تکمیل شد

۰۹ تیر ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۷ کد : ۳۱۰۵ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۵۸۱
دکتر هادی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: در ۷۲ ساعت گذشته تعداد هفت نفر از بیماران کرونایی مثبت جان خود را در منطقه سیستان از دست داده اند.
سیستان در وضعیت بحرانی/شهرهای زابل هیرمند نیمروز در وضعیت قرمز/ظرفیت بیمارستان تنفسی سینا تکمیل شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تصریح کرد: همچنین تعداد ۳ نفر دیگر با تست منفی دچار مرگ شده اند، در حالی  که طی یک ماه قبل  از این فقط دو نفر فوتی داشتیم .

وی افزود: به دلیل عدم توجه مردم به توصیه های بهداشتی کرونا به حدی افزایش یافته است که کلیه تخت های بستری بیمارستان تنفسی زابل تکمیل شده اند و مجبور به استفاده از تخت اکسترا و اضافه شویم.

دکتر میرزایی بیان داشت: شهرهای زابل ، هیرمند و نیمروز در وضعیت قرمز قرار گرفته اند و سایر شهرهای دیگر نیز وضعیت زرد قرار دارند و احتمال قرمز شدن این شهرها در صورت عدم رعایت شهروندان وجود دارد.

وی گفت: شهروندان باید توجه داشته باشند که به غیر از موارد ضروری از منزل خارج نشوند و حتما باید از ماسک در تردد از خیابان ها استفاده کنند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

دکتر میرزایی اضافه کرد : متاسفانه حضور شهروندان در مراسمات عروسی و عزاداری باعث شده است تا صد ها نفر در یک لحظه به ویروس کرونا مبتلا شوند.

وی خاطرنشان کرد: ابتلا به کرونا خفیف وجود ندارد این باور اشتباهی است که بین مردم رایج شده ویروس کرونا نسبت به گذشته  می توان گفت که شاید تهاجمی تر شده باشد چرا که علائم بیشتری نسبت به روزهای اولیه خود در بدن بیمار به وجود می آورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل از مردم خواهش کرد به توصیه های بهداشتی به طور جدی توجه کنند کرونا تمام نشده  و ممکن است  افرادی از نزدیکان ما مسن و یا دارای بیماری زمینه ای باشند و خطر مرگ ، آنان را صد در صد تهدید می کند لذا جدی نگرفتن توصیه های بهداشتی عواقب غمگینی دارد .


( ۹ )

نظر شما :