برگزاری کارناوال آموزشی بیماری کرونا در سیستان

۱۰ تیر ۱۳۹۹ | ۰۸:۰۸ کد : ۳۱۱۰ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۸۴۶
با توجه به روند افزایشی موارد بستری و سرپایی بیماری کووید ۱۹ در منطقه سیستان خصوصا شهر زابل کارناوال خودرویی با هدف اطلاع رسانی عمومی در زمینه وضعیت بیماری کرونا در منطقه سیستان امروز ۹ تیرماه برگزار شد .
برگزاری کارناوال آموزشی بیماری کرونا در سیستان

در این راستا دکتر اکبری زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت:
به منظور حساس سازی، بیان خطرات انتقال و انتشار بیماری کورونا و جلب مشارکت و همکاری مردم شریف منطقه سیستان در پیشگیری و کنترل این بیماری، کارناوال آموزشی پیشگیری از بیماری کرونا در شهرستان های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز راه اندازی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: سیستان مدتی از نظر بیماری کرونا ویروس در وضعیت سفید و زرد قرار داشت که نشان از همکاری مردم عزیز در کنترل، پیشگیری و همچنین رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مربوط به این بیماری را داشته است. ولی متاسفانه از اواخر خردادماه و خصوصا هفته اول تیرماه منطقه سیستان در وضعیت بحرانی و قرمز قرار گرفته و تعداد موارد بیماری رو به افزایش است.

وی اظهار امیدواری کرد با رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم با عدم شرکت در مراسمات عروسی و عزاداری، رعایت فاصله اجتماعی بیش از دو متر و استفاده از ماسک بتوانیم این بحران را کنترل نماییم.

وی در پایان از همه مردم منطقه درخواست کرد حتی الامکان از منزل خارج نشوند و هنگام خروج از منزل و در اماکن عمومی و شلوغ حتما از ماسک استفاده نمایند.

وی همچنین از همه افرادی که دارای علائم بیماری می باشند درخواست کرد اصول قرنطینه خانگی را رعایت کرده و از حضور در اماکن عمومی و اجتماعات جدا خودداری نمایند.


( ۶ )

نظر شما :