‌نشست خبری و قدردانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل از اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار

۲۹ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰ کد : ۳۲۱۱ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۰۶۵
نشست خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در سالن اجتماعات ستاد مرکزی برگزارشد.
‌نشست خبری و قدردانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل از اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار

دکتر هادی میرزایی ضمن تشکر از خبرنگاران و تبریک روز خبرنگار اظهار داشت : ما نه تنها در روز خبرنگار بلکه همیشه قدردان تلاش های رسانه ها جهت همکاری با مدافعان سلامت در مبارزه با بیماری کرونا هستیم.

وی در ادامه گفت: رسانه ها در مدت شیوع  بیماری کرونا با دانشگاه علوم پزشکی همپا و همسو  و همواره بازوی اصلی ما بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: بیماری کرونا به این زودی درمان نخواهد شد و واکسن این بیماری به سادگی ساخته و در اختیار قرار نخواهد گرفت و داروی خاصی برای این بیماری معرفی نشده است لذا بهترین و موثرترین راه مبارزه با این بیماری رعایت اصول اولیه بهداشتی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تصریح کرد : در تیرماه و اوایل مردادماه پیک بزرگ بیماری را داشته ایم ؛ آمار بستری ها و همچنین آمار مرگ و میر به شدت افزایش یافت و مجبور شدیم برخی بخش هارا خالی کرده و در اختیار بیماران کرونایی قرار دهیم اما خوشبختانه موفق شدیم این آمار را کاهش دهیم بطوری که در یک هفته گذشته تنها یک مورد فوتی داشته ایم ؛ و اکنون ۲۰ نفر در بیمارستان سینای زابل بستری هستند که ۱۱ نفر تست کرونا مثبت می باشند.

دکتر میرزایی بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۲۱ نفر فوتی در اثر بیماری حاد تنفسی داشته که ۶۱ نفر تست کرونا مثبت بوده بقیه مشکوک یا منفی بوده اند .

دکتر هادی میرزایی از همکاری های برون بخشی فرمانداران ،مجموعه سپاه ، ائمه جمعه ، سازمان تبلیغات، ارتش ، نیروی انتظامی و شهرداری سپاسگزاری کرد و گفت : حاج آقای گزمه امام جمعه هیرمند گوشت مرغ محلی به دانشگاه اهدا نموده تا پخته و در اختیار بیماران کرونایی قرارگیرد.

وی این اقدام را حرکتی بسیار جالب دانسته و از وی‌ تشکر ویژه نمود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با شیوع کرونا ویروس ، مراسم های عزاداری محرم برگزار خواهد شد و   پبشنهاد دارم در ایام محرم مردم شریف و خیر سیستان ، نذورات خود را در قالب نذر ماسک به خانواده های کرونایی به کارگر ها و پاکبانان و هم چنین تهیه بسته های غذایی را به صورت خشکبار برای خانواده های کرونایی کم بی بضاعت هستند، اهدا نمایند.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی جهت معرفی خانواده های کرونایی به عزیزان خیر ، نهایت همکاری را خواهد داشت .

در پایان با اهدا لوح از خبرنگاران قدردانی شد .


( ۳ )

نظر شما :