بیمارستان ۶۴ تختخوابی سینای زابل همزمان با ۸ بیمارستان کشور با دستور رئیس جمهور افتتاح شد.

۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۸:۲۲ کد : ۳۲۷۴ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۱۴۸
معاون درمان وزیر بهداشت که در ارتباط ویدیو کنفرانسی با رییس جمهور از محل بیمارستان تنفسی سینا شهرستان زابل سخن می گفت، افزود: یکی از برنامه های بسیارخوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در منطقه سیستان ساخت بیمارستان تنفسی بود که بادهای ۱۲۰ روزه سیستان باعث بروز مشکلات بسیار جدی تنفسی گردیده است. دکتر جانبابایی گفت: این بیمارستان با تمامی تجهیزات لازم در این منطقه به بهره برداری رسید.
بیمارستان ۶۴ تختخوابی سینای زابل همزمان با ۸ بیمارستان کشور با دستور رئیس جمهور افتتاح شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از خدمات دولت به مردم در این منطقه بیمارستان سل در شهرستان زابل می باشد که آماده بهره برداری است و همانگونه که استحضار دارید یکی از مشکلات کشورهای همسایه ما بیماری سل می باشد و با افتخارمی توانیم بگوییم که ایران باوجود اینکه درکنارآلوده ترین کشورهای دنیا ازلحاظ شیوع سل قرار دارد ولی کمترین میزان شیوع سل در دنیا را دارد،  بیمارستان سل در زابل برای کارهای پژوهشی و درمانی حتی برای کمک به کشورهای منطقه احداث شده است.

وی اضافه کرد: در کنار بحث سل باز ایران با اینکه در کنار آلوده ترین کشورها از لحاظ بیماری مالاریا قرار دارد بااین وجود، به مرحله ریشه کنی مالاریا نزدیک شده ایم واین نشان دهنده آن است که مدافعان سلامت در استان سیستان و بلوچستان علاوه برانجام سایر کارها، باعث مدیریت و  ریشه کنی بیماریهایی شده اند که جای قدردانی دارد.

معاون درمانی وزیر بهداشت، اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید بیش از ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی در استان سیستان و بلوچستان اضافه گردیده است.

گفتنیست صبح امروز پنجشنبه ۲۷ شهریور ماه ۹۹، همزمان با ۸ بیمارستان دیگر با حضور دکترجان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت و استاندارسیستان و بلوچستان، فرماندار زابل روسای دانشگاه های علوم پزشکی زابل و‌زاهدان و مسئولین محلی، در‌ ویدئوکنفرانسی مستقیم با رئیس جمهور اسلامی ایران و وزیر بهداشت، بیمارستان ۶۴ تختخوای سینای زابل به بهره برداری رسید.

بیمارستان تنفسی سینای زابل با مساحت ۵۸۰۰ مترمربع بااعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان ساخته و تجهیز گردیده است


( ۴ )

نظر شما :