دیدار مسئولان دانشگاه با امام جمعه شهرستان زابل

۱۵ مهر ۱۳۹۹ | ۰۸:۱۳ کد : ۳۳۳۷ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۴۲۲
مورخ ۹۹/۷/۱۴ دکتر میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل همراه با هیات رئیسه این دانشگاه در محل دفتر حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا عزیزی امام جمعه معزز شهرستان زابل حضور یافتند و با وی دیدار و گفتگو کردند .
دیدار مسئولان دانشگاه با امام جمعه شهرستان زابل

 

 

دکتر میرزایی ضمن تبریک به امام جمعه جدید زابل  و عرض خیر مقدم ، گفت : مدافعان سلامت در سیستان از بدو شیوع کرونا ویروس به صورت شبانه روزی خدمت کردند تا از مردم بزرگوار سیستان حفاظت کنند و به یاری خداوند متعال در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم و همکاری مسئولان تا این زمان وضعیت مناسب بوده است ، اما در حال حاضر که شروع پائیز را داریم می طلبد این همکاریها بیشتر شود چون در آستانه موج سوم قرار داریم  و از مورخ ۹۹/۷/۱۳  آمار رو به افزایش است و طی دیروز و امروز دو نفر فوتی داشتیم .

وی افزود :  به همین منظور مرحله سوم رزمایش گام سوم بسیج ملی مبارزه با کرونا در هفته بعد اجرا خواهد شد و با حساسیت بیشتر اماکن عمومی ، ادارات ، فروشگاه ها ، مطب ها از لحاظ اجرای پروتکل های بهداشتی مورد بررسی مجدد قرار خواهند گرفت و برخورد قانونی نیز انجام می گردد ،  این رزمایش که برای اولین بار در سطح کشور در سیستان عملی شد تا پایان کرونا ویروس ادامه خواهد یافت .

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین عزیزی امام جمعه شهرستان زابل گفت: کادر درمان و پزشکی امروز در جبهه و مجاهد فی سبیل الله هستند، اگر انسان بخواهد یک مجاهد فی سبیل الله که از منظر قرآن و حدیث و سنت پیغمبر مورد اکرام هست را ببیند می بایست به بیمارستان ها مراجعه کند و با پزشکان و کادر درمان دیدار کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زابل تصریح کرد: کادر درمان و پزشکی در میدان مبارزه با کرونا تنها نیستند طلاب حوزه های علمیه منطقه سیستان و ظرفیت نهاد نمازجمعه در اختیار شماست. یک جایی طلبه می تواند با بیمار صحبت کند و به او روحیه بدهد، خیلی از مرگ و میر های ناشی از کرونا به ترس بازمی گردد، وقتی طلبه ای با بیمار صحبت کند و به او روحیه بدهد و از ترس وی بکاهد، کار درمان شما راحت تر خواهد شد.

وی در پایان گفت: در ابتدای شیوع بیماری کرونا نیز قرارگاه جهادی امام سجاد(ع) در استان سیستان و بلوچستان که از همراهی و همدلی طلاب و روحانیون جهادی جهت مقابله با ویروس کرونا در حیطه تجهیز اموات ، ضدعفونی و همچنین حضور در بیمارستان ها و روحیه بخشی به کادر درمان و بیماران کار خود را آغاز کرد و این ظرفیت مهم هم در دسترس می باشد و هر زمان و هرکجا صلاح بدانید پای کار هستند.


( ۳ )

نظر شما :