آغاز واکسیناسیون فلج اطفال

۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۹:۴۷ کد : ۳۶۹۷ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۲۶۷
طرح ریشه کنی بیماری فلج اطفال با واکسیناسیون خانه به خانه برای کودکان زیر ۵ سال در منطقه سیستان شروع شد
آغاز واکسیناسیون فلج اطفال

طرح ریشه کنی بیماری فلج اطفال با واکسیناسیون خانه به خانه برای کودکان زیر ۵ سال در منطقه سیستان شروع شد 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل در خصوص اهمیت طرح واکسیناسیون فلج اطفال گفت: بیماری فلج اطفال یکی از بیماریهای ناتوان کننده بخصوص در دوران کودکی است. تا قبل از تصویب برنامه ریشه کنی فلج اطفال، سالانه بیش از 40 میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده و صدها هزار نفر از آنان برای همیشه فلج باقی می ماندند و تنها راه موثر در پیشگیری از فلج اطفال، واکسیناسیون است. 

 

دکتر اکبری زاده افزود: طرح واکسیناسیون خانه به خانه فلج اطفال در منطقه سیستان همزمان با 6 دانشگاه خراسان جنوبی، زاهدان، ایرانشهر، بم، جیرفت و هرمزگان در دو نوبت اجرا می شود. نوبت اول از 25 بهمن لغایت 28 بهمن ماه 1399 و نوبت دوم از 16 لغایت 19 اسفند ماه 1399 سال جاری اجرا خواهد شد.

 

وی اظهار داشت این طرح، در پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز به صورت خانه به خانه توسط پرسنل بهداشتی اجرا می شود. 

 

با توجه به حساسیت اجرای برنامه و شرایط بیماری کووید 19 تمام تمهیدات در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی در نظر گرفته شده است و این برنامه توسط نیروهای آموزش دیده بهداشتی اجرا خواهد شد. 

 

دکتر اکبری زاده در پایان از مردم شریف منطقه سیستان درخواست کرد با تیم های عملیاتی اجرایی طرح واکسیناسیون فلج اطفال، که به درب منزل آنها مراجعه می کنند نهایت همکاری را داشته باشند.


( ۷ )

نظر شما :