آغاز تزریق واکسن کرونا در سیستان

۲۷ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۹:۵۰ کد : ۳۶۹۸ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۰۵۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل: ۳۰ دوز واکسن کرونا در زابل تزریق شد
آغاز تزریق واکسن کرونا در سیستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل:

 

۳۰ دوز واکسن کرونا در زابل تزریق شد

 

 

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل در شمال سیستان وبلوچستان گفت: ۳۰ دوز واکسن در مرحله نخست واکسیناسیون سراسری کووید ۱۹ به کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی زابل تزریق شد.

 

دکتر هادی میرزایی روز یکشنبه در آیین آغاز واکسیناسیون سراسری کووید ۱۹ در بیمارستان تنفسی سینا در جمع خبرنگاران گفت: در این مرحله تعداد ۳۰ دوز واکسن به کادر درمان و افرادی که مستقیم با بیماران کرونا در ارتباط هستند تزریق و ۲۱ روز دیگر به همین افراد ۳۰ دوز دیگر تزریق می شود.

 

وی تصریح کرد: واکسیناسیون دلیلی بر پایان کرونا نیست بلکه کمکی برای کنترل بهتر بیماری است به طوری که مردم باید به دستورالعمل های بهداشتی اعم از فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و تهویه مناسب محیط های بسته را رعایت کنند.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل از وضعیت بیمارستان تنفسی سینا زابل گفت: در حال حاضر ۱۵ نفر در این بیمارستان بستری هستند که ۴ نفر از این تعداد مبتلا به کرونا و ۲ نفر از این تعداد در بخش آی سی یو بستری هستند.

 

وی ادامه داد: طی ۱۰ روز اخیر خوشبختانه در بیمارستان تنفسی زابل هیچ مرگ و میری گزارش نشده است.

دکتر میرزایی با بیان اینکه از پنج شهرستان شهرهای شمالی استان تنها شهرستان هامون در وضعیت زرد قرار دارد اظهارداشت: شهرهای زابل، زهک، هیرمند و نیمروز در وضعیت آبی قرار دارند و شهرستان هامون بدلیل ورودی مهمان به منطقه در وضعیت زرد قرار دارد.


( ۳۱ )

نظر شما :