نشست صمیمی رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل با بزرگان طوایف و ریش سفیدان مردم سیستان

نشست صمیمی رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل با بزرگان طوایف و ریش سفیدان مردم سیستان

۰۴ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۴:۵۳ کد : ۳۷۰ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۳۸۸۹
نشست صمیمی رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل با بزرگان طوایف و ریش سفیدان مردم سیستان این نشست در مورخ ۹۵/۱۲/۲ در منزل یکی از بزرگان طوایف برگزار شد.
نشست صمیمی رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل با بزرگان طوایف و ریش سفیدان مردم سیستان

نشست صمیمی رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل با بزرگان طوایف و ریش سفیدان مردم سیستان

این نشست در مورخ ۹۵/۱۲/۲ در منزل یکی از بزرگان طوایف برگزار شد.

فریبرز فیروزه جهانتیغ ضمن خیر مقدم به مهمانان اظهار داشت : مجمع توسعه سیستان از ابتدای تاسیس تحت این عنوان شروع به کار کرد تا بزرگان طوایف و ریش سفیدان در کنار دانشگاهیان بتوانند مشکلات و معضلات سیستان را شناسایی و جهت حل و برون رفت آن راهکار ارایه دهند در واقع هدف آن تلفیق تجربه بزرگان و علم دانشگاهیان با هم است و به همین منظور از دکتر نصیری رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل دعوت شد تا ضمن حضور در این جمع و شنیدن دغدغه های آنان گزارشی از عملکرد خود از زمان تصدی این پست بیان کنند. وی افزود: رییس دانشگاه نیز با کمال رغبت حضور یافت تا نظرات و پیشنهادات بزرگان و سران طوایف مردم سیستان را بشنود لذا ضمن تشکر از وی امیدوارم سایر مدیران نیز چنین عمل کنند.

آقای نورزهی از معتمدین سیستان با تشکر از مجمع توسعه سیستان و سایت فرهنگی و اجتماعی کیانسه از حضور دکتر نصیری در بین بزرگان طوایف مردم سیستان نیز قدردانی کرد وی در ادامه گفت: اگر همه مدیران به همین صورت عمل کنند و همه دست در دست هم داده و هماهنگ باشیم بسیاری از مشکلات سیستان حل خواهد شد.

دکتر اویسی به عنوان یکی از اعضاء و از موسسین مجمع اظهار کرد: مدیران در کنار شما بزرگان که معتمدین مردم هستید معنا پیدا می کنند و در حقیقت هدف از تاسیس مجمع توسعه سیستان ایجاد وحدت بین مردم و مسئولان است. وی اضافه کرد : مدیران باید از برخورد پشت میزی با مردم خودداری کنند بلکه بین آنان باشند. دکتر اویسی از دکتر نصیری جهت حضور در این جمع و شنیدن حرف معتمدین و بزرگان طوایف به عنوان اولین مدیر و بیان عملکرد دانشگاه علوم پزشکی قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود سایر مسئولین نیز چنین اقدام نمایند.

دکتر علی اکبر نصیری ضمن قدردانی از دعوت مجمع توسعه سیستان و سایت فرهنگی اجتماعی کیانسه بابت حضور خود در این جمع محترم ابراز خرسندی نمود.

وی تصریح کرد : همه ما اعضای یک خانواده و از فرزندان سیستان هستیم و باید با تبادل نظر به راهکارهای مناسب برسیم و مشکلات این منطقه محروم را کاهش دهیم. من در همین سیستان درس خوانده و بزرگ شده ام و همه خانواده ام ساکن این شهرند لذا آمدم تا دین خود را به عنوان یک وظیفه ادا کنم و با افتخار به همشهریان گرانقدر خود بی منت خدمت کنم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: ما در عرصه سلامت به مردم خدمت می کنیم که بهترین نعمت خداوند به انسان است و هنگامی که این نعمت الهی به خطر بیوفتد همکاران در مراکز درمانی تلاش می کنند تا سلامتی را به بیمار برگردانند.

رییس دانشگاه در ادامه گزارشی به صورت خلاصه از مهر ۱۳۹۲ از عملکرد علوم پزشکی به شرح زیر ارائه داد : بهره برداری از مرکز تصویربرداری ام آر آی که موجب شد بیماران نیازمند از مراجعت به شهرهای دیگر بی نیاز نشوند

اجرای مطلوب طرح تحول سلامت سبب شد پرداختی بیماران روستایی به ۳درصد و ساکنین شهرها به ۶ درصد برسد و بار سنگینی از دوش خانواده ها برداشته شد

این طرح باعث شد تعداد عمل های جراحی به دلیل کاهش زیاد هزینه ها افزایش یابد و مردم بابت هزینه های گزاف ترسی نداشته باشند همچنین رایگان شدن زایمان طبیعی در طرح تحول سلامت موجب افزایش زایمان طبیعی شد و این نیز کمک بزرگی به محرومان گردید. بر اساس این طرح هتلینگ بیمارستانها اجرایی شد و تعداد متخصصین افزایش یافت.

افتتاح ساختمان جدید بیمارستان سیدالشهداء (ع) شهرستان زهک و بهره برداری از بخش های قلب، روان پزشکی در این بیمارستان و افزایش تخت های دیالیز، افزایش متخصصین در رشته های مختلف از سایر اقدامات در بیمارستان مذکور بود.

افتتاح بیمارستان شهدای هیرمند بخش های اورژانس، اطفال، داخلی و راه اندازی اتاق عمل و تلاش برای افزایش بخش ها و متخصصین نیز از اقدامات مناسب در شهرستانی است که بدون بیمارستان بود.

سرعت بخشیدن به تکمیل مرکز سوختگی و ترمیمی امام حسین (ع) زابل با زیر بنای ۴۵۰۰ مترمربع و هزینه ای بیش از نود میلیارد ریال و افتتاح آن توسط وزیر محترم بهداشت در آذر ماه سال جاری موجب شد سیستان نیز دارای مرکز سوختگی شود بطوریکه تا کنون به ۶۰ بیمار ناشی از سوختگی در این مرکز خدمات داده شده است.

احداث مرکز تحقیقاتی و درمان بیماران تنفسی با زیر بنای ۵۸۰۰ متر مربع در دو طبقه به طور مناسبی در حال تکمیل است و از نیازهای مهم منطقه به دلیل شرایط بد آب و هوابی است.

احداث بلوک زایمانی با ۳۶۵۰ متر مربع زیر بنا در سه طبقه روند ساخت سریعی دارد که از مجهزترین مراکز زایمانی خواهد بود که امکانات مناسبی برای نوزاد و مادر برنامه ریزی شده است.

احداث مرکز درمان سل با ۳۳۰۰ متر مربع زیر بنا در سه طبقه توسط خیرین سلامت با جدیت آنان در حال تکمیل می باشد و با افتتاح این مرکز مشکلات عدیده ای از بیماران سل کاسته خواهد شد.

افتتاح کلینیک دندانپزشکی و مرکز شیمی درمانی توسط وزیر محترم در آذر ماه سال جاری نیز انجام پذبرفت که قبلاً فاقد این دو مرکز بودیم.

افزایش تخت های ICU و روانپزشکی ، انجام عمل های جراحی خاص از جمله توراکس ، افزایش عمل جراحی چشم از ۵ مورد به ۲۵۰ مورد در ماه با مشارکت بیمارستان تامین اجتماعی

احداث مرکز تخصصی و فوق تخصصی در مکان مناسب و حاشیه شهر با ۳۰۵۰ متر مربع زیر بنا در سه طبقه مراحل ساخت مطلوبی دارد و فضای مناسبی خواهد بود تا توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص با تعرفه دولتی خدمات داده شود.

افزایش پایگاههای ۱۱۵ به ۲۰ پایگاه و اتمام ده ساختمان فوربتهای پزشکی جهت افتتاح که نداشتن مجوز استخدام نیرو مانع این امر شده است.

در بخش بهداشت نیز گام های مناسبی در راستای طرح تحول سلامت برداشته شد.

تعمیر و تجهیز بسیاری از مراکز خدمات جامع سلامت در شهرستانهای زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون.

افتتاح چندین مرکز جامع سلامت و خانه بهداشت در جای جای سیستان

خریداری چند ساختمان و زمین در حاشیه شهر زابل جهت پایگاه بهداشتی و مراکز خدمات جامع سلامت

آغاز احداث ۶۸ ساختمان جدید با نگاه ویژه وزیر در راستای طرح تحول سلامت از خرداد ۹۵ شامل: مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه بهداشتی، آزمایشگاه مرکزی، ساختمان آموزش بهورزی، ساختمان ستاد بهداشت و درمان شهرستانها، خانه بهداشت و محل زیست پزشک این طرحها ۲۲ هزار مترمربع زیربنا و پانصد میلیارد ریال اعتبار دارند و تا خرداد ۱۳۹۶ به بهره برداری خواهند رسید.

در بخش آموزش دارای پنج دانشکده پزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت و پیراپزشکی با ۲۶ مقطع رشته می باشیم که پزشکی و داروسازی از جمله این رشته هاست. در ضمن اینکه دو رشته تخصصی اطفال و زنان و زایمان به پیکره آموزشی افزوده شد و در صددیم مجوز تعدادی دیگر از رشته ها را نیز اخذ کنیم که برای فرزندان منطقه ما کمک شایانی است.

اعضای هیات علمی دانشگاه نیز به ۱۲۰ نفر افزایش یافت که کار آموزش دانشجویان را انجام می دهند.

پردیس جدید دانشگاه نیز جنب بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) از سال ۱۳۹۶ ردیف بودجه ای گرفت و ساخت آن نیز شروع می شود.

دکتر نصیری در پایان خاطر نشان شد با جدیت و به دور از حاشیه و نامهربانی های که ممکن است وجود داشته باشد تا زمانی که در این پست هستم در کنار همکارانم با عزمی راسخ خدمت دهی بی منت به مردم خواهیم داشت و در این راه هرگز کوتاهی نخواهیم کرد.

در پایان این نشست، معتمدین، بزرگان طوایف و منتفذین از زحمات دکتر نصیری و همکارانش تقدیر کردند و اظهار نمودند تلاش های پرسنل دانشگاه و اقدامات مهم آنان در بخش های بهداشتی درمانی و آموزشی یکی از مهمترین دلایل ماندگاری مردم در سیستان می باشد و امیدواری را برای فرزندان این خطه از میهن اسلامی به ارمغان آورده است از جمله با رشته های خوب آموزشی شرایطی ایجاد شده تا جوانان بتوانند در رشته های مختلف دانشگاه تحصیل کنند.

 


( ۶ )

نظر شما :

ابراهيم سراواني ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۸:۵۳
به نام خدا و با سلام. از جمله اقدامات ممتاز و ماندگار جناب آقای دکتر نصیری بزرگوار ایجاد دو هنرستان بهیاری دخترانه ی شفا و پسرانه ی ابن سینای زابل است که پس از گدشت سی و هشت سال از عمر انقلاب با تدبیر این برادر ارجمند ایجاد شد اما این بزرگوار هیچ گاه سخنی از این کار ماندگار بر زبان جاری نمی کنند اینجانب به عنوان پدر دو دانش آموز در حال تحصیل در این دو هنرستان , و مدرس هنرستان ابن سینای زابل .از اقدامات جناب آقای دکتر نصیری بزرگوار و تلاشهای بی دریغ جناب آقای تبریزیان عزیز بی نهایت سپاسگزاری می نمایم و امیدوارم خداوند توفیقشان دهد در ادامه. بعد از خدا کمک کنند این بهیاران عزیز که جزو نوابغ و نخبگان سیستان هستند با استفاده از سهمیه ی بهیاران پله های ترقی تا مقطع دکترا و بالاتر را بپیمایند.ان شاء الله