اخبار و رویدادها - آرشیو

انجام ویزیت و اهداء داروی رایگان در مناطق محروم شهرستان هامون

دکتر نیما وثوقیان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان هامون: این دومین برنامه جهادی توسط بسیج جامعه پزشکی شبکه بهداشت و درمان شهرستان هامون با همکاری هلال احمر در دی ماه ۹۷ در قالب کاروان سلامت می باشد که تعدادی از بیماران مراجعه کننده از اهالی روستای بهرام آباد در محل خانه بهداشت، توسط پزشک عمومی ویزیت گردیدند که توسط همکاران هلال احمر نسخ جمع آوری و و پس از تامین دارو در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت .

ادامه مطلب

ارائه بسته خدمات سلامت رایگان در منطقه قرقری و تپه کنیز

ارائه بسته خدمات سلامت رایگان(شامل خدمات بهداشتی، پزشکی، آزمایشگاهی و دندانپزشکی) در جمعیت تحت پوشش منطقه قرقری و تپه کنیز با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل، شبکه بهداشت و درمان شهرستان هیرمند و گروه خیریه اعزامی از تهران انجام شد.

ادامه مطلب

دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امیرالمومنین حضرت علی (ع) زابل فعالیت مجدد خود را شروع کرد

صبح روز چهارشنبه مورخ ۹۷/۱۰/۲۶ دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امیرالمومنین حضرت علی (ع) فعالیت مجدد خود را شروع کرد قابل ذکر است یک قطعه از دستگاه مذکور تعویض و مبلغ ۹ میلیارد رالر جهت آن هزینه شد

ادامه مطلب
دکتر میرزایی در نشست خبری

دکتر میرزایی در نشست خبری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل در پاسخ به سئوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه سیستم تهویه و همینطور فاضلاب بیمارستان امیرالمومنین ازجمله مواردیست که گلایمندی شهروندان را بدنبال داشته و چه برنامه ای دراین زمینه دارید؟ گفت : بیمارستان امیرالمومنین در زابل دارای ساختار قدیمی است که سیستم فاضلاب کشی این بیمارستان نیز در طی این سالها دچار فرسودگی شده است و برهمین منوال ما در زمینه سیستم تهویه نیزبا این مشکل مواجه هستیم ولی این بدان معنی نیست که برای رفع آن اقدامی انجام ندهیم .

ادامه مطلب

درمان هنگام طوفان تفکر درستی نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: برای رفع مشکل ریزگرد و گردوغباری که باعث آلودگی هوا در منطقه می شود، باید بدنبال یافتن علت و معلول باشیم و برای این کار حتماً نیاز به کارهای کارشناسی دقیق سعی در رفع آن داشته باشیم .

ادامه مطلب

خدمات دهی بهداشتی درمانی به اتباع کشور افغانستان ساکن در سیستان

دکتر هادی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل : سالهاست خانوارهای زیادی از اتباع افغانستان بدون هرنوع مدرک شناسایی در سیستان ساکن هستند و از خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند و به دلیل فقر مالی به صورت رایگان این خدمات ارائه میشود.

ادامه مطلب

توریسم درمانی

دکتر میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل : با توجه به اینکه بیمارستانی در نقطه صفرمرزی داریم همچنین در سایر بیمارستانها ظرفیت لازم را برای خدمات دهی به بیماران آن سوی مرز وجود دارد اقدامات لازم از سوی دانشگاه از جمله موافقت وزارت بهداشت، بازدید و تبادل نظر از سوی دانشگاه علوم پزشکی زابل و همچنین بازدید روسای دانشگاه های ولایات نیمروز و فراه از مراکز درمانی دانشگاه و عقد قرارداد فی مابین دانشگاه علوم پزشکی زابل با دانشگاه های ولایات نیمروز ، فراه انجام پذیرفت اما ممنوعیت حضور اتباع افغانی در سیستان مانعی در این مسیر است که از سوی وزارت کشور باید مساعدت شود .

ادامه مطلب

ارائه خدمات کاهش آسیب به صورت سیار

دکتر اسحق رودباری رئیس مرکز بهداشت شهرستان زابل: در راستای ارایه بهتر خدمات جهت گروههای آسیب دیده اجتماعی مرکز بهداشت زابل اقدام به راه‌اندازی کلنیک سیار ( موبایل سنتر) نمود. برای اینکار از یک دستگاه خودروی ون تجهیز شده و دونفر نیروی انسانی آموزش دیده استفاده شده هست.

ادامه مطلب

پیام تبریک رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار

پیام تبریک رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار میلاد بانوی بزرگ اسلام، پرستار حریم ولایت و ارزش های مقدس عاشورایی حضرت زینب (س) بر همه پرستاران پرتلاش مبارک باد

ادامه مطلب