رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل:خطری در زمینه ویروس کرونا در سیستان وجود ندارد

۰۳ اسفند ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۹ کد : ۲۷۹۰ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۸۳۰
مورخ ۹۸/۱۲/۳ رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل در نشست رسانه ای ، گفت: در کشور چین در مورد شناسایی ویروس کرونا عکس العمل به موقع بوده ولی موارد محدودی نیز به برخی از کشورها رسیده است، بدلیل اینکه منابع ورودی به کشور از مسیرهای قانونی از جمله فرودگاه امام خمینی(ره) می باشد و به منظور کنترل صددرصدی، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک باید قرنطینه انجام شود، اما با این وجود مواردی در کشور ما نیز همانند سایر کشورها به این بیماری مبتلا شدند . خوشبختانه تاکنون مشکلی در این زمینه در منطقه سیستان مشاهده نشده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل:خطری در زمینه ویروس کرونا در  سیستان وجود ندارد

دکتر هادی میرزایی افزود: در پایانه میلک مسافران توسط تیم های بهداشتی کنترل می شوند با توجه به اینکه امکان دارد ورود غیر قانونی به منطقه سیستان وجود داشته باشد بر این اساس، نیروها به حالت آماده باش می باشند اما از آنجائیکه تاکنون مورد مشکوکی از ویروس کرونا در کشور افغانستان مشاهده نشده، جای نگرانی نیست و ما احساس خطری در این زمینه نمی کنیم ولی همچنان با جدیت بحث کنترل ها صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه این ویروس علائمی شبیه به سرماخوردگی و آنفولانزا دارد، به هموطنان توصیه کرد تا مشابه دوره های قبلی به مسایل بهداشتی اهمیت داده و حتماً بهداشت فردی را به طور جدی رعایت کنند، از دست دادن و روبوسی کردن با افراد اجتناب کنند. و مرتب دسنهای خود را با آب و صابون بشویند
ماسک زدن فقط برای افراد مبتلا و یا افراد مشکوک هست  و یا  کسانی است که با  آنها سروکار دارند مانند پزشکان و سایر کادر درمانی، پس توصیه می شود سایر افراد از زدن ماسک خودداری کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی زابل بخش ویژه ای برای بیماران آنفولانزایی در بیمارستان تنفسی کاملا مجزا در نظر گرفت که امکانات و تجهیزات لازم را در این خصوص تهیه نموده که در حال حاضر نیز برای مبتلایان احتمالی کرونا ویروس آماده  می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل با بیان اینکه، آنفولانزا در منطقه به خوبی کنترل شد و حداقل  تلفات را  داشتیم، افزود: در این رابطه دو نفر فوتی داشتیم که یک مورد ابتلایی آنفولانزا کودکی بوده که مشکل مادرزادی داشته و هنگام رفتن از زابل به مرکز استان، در زاهدان فوت می کند و مورد بعدی فرد مسنی بوده که به دلیل کهولت سن و مشکلات تنفسی فوت می کند.

دکتر میرزایی تاکید نمود: در حال حاضر هیچگونه مشکلی در زمینه کروناویروس در منطقه سبستان وجود ندارد  و هیچ فردی به این بیماری مبتلا نشده است لذا جای نگرانی نیست و از سویی دیگر  همکاران کاملا در آماده باش هستند .

وی خاطر نشان کرد:  خطر این بیماری از انفلوآنزا کمتر است و شهروندان نگران نباشند متاسفاته اخبار نادرست در فضای مجازی و منابع غیر رسمی  موجب نگرانی مردم شده است.


( ۱۱ )

نظر شما :