نشست رسانه ای رئیس دانشگاه با موضوع بسیج ملی کنترل فشار خون

۰۴ خرداد ۱۳۹۸ | ۰۹:۰۰ کد : ۲۱۹۱ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۰۹۷
بیش از ۸ درصد افراد بالای سی سال در سیستان مبتلا به فشار خون هستند دومین نشست رسانه ای دکتر هادی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل در سال ۹۸ با موضوع بسیج ملی فشار خون مورخ ۹۸/۲/۳۰ در محل دفتر وی برگزار شد.
نشست رسانه ای رئیس دانشگاه با موضوع بسیج ملی کنترل  فشار خون

بیش از ۸ درصد افراد بالای سی سال در سیستان مبتلا به فشار خون هستند

دومین نشست رسانه ای دکتر هادی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل در سال ۹۸ با موضوع بسیج ملی فشار خون مورخ ۹۸/۲/۳۰ در محل دفتر وی برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل ضمن خیر مقدم و آرزوی قبولی طاعات حاضران در جلسه، گفت:

با توجه به اجرای طرح بزرگ بسیج ملی کنترل فشار خون از شما خبرنگاران خواستارم در آگاه سازی مردم جهت حضور در مراکز تعیین شده دانشگاه جهت اندازه گیری فشار خون به ما کمک کنید

دکتر میرزایی ادامه داد: از همه مردم، ارگانها، نهادها، مسئولان و معتمدین می خواهم در اطلاع رسانی و ترغیب گروه هدف برای سنجش صد در صدی یاریگر ما‌ باشند .

وی ادامه داد :
۴۵ درصد مرگ های سال گذشته افراد بالای سی سال در منطقه سیستان بیماری های قلبی و عروقی عنوان شده است که عامل این بیماری ها فشار خون بالا است.

 دکتر میرزایی اضافه کرد : ۴۰۱ تیم متشکل از پزشکان متخصص و عمومی هم اکنون در سراسر مراکز بهداشت و بیمارستان های منطقه سیستان جهت شناسایی و مشاوره رایگان افراد مبتلا به فشار خون مستقر هستند.

 وی خاطر نشان کرد  :  اطلاع رسانی بسیج کنترل فشار خون از ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده است  افراد می توانند از ۱۷ خرداد با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت ، پایگاه های سلامت، خانه های بهداشت و بیمارستانها   به صورت رایگان فشار خون خود را اندازه گیری کنند و در صورت داشتن فشار خون بالا از خدمات آموزشی و درمانی بهره مند شوند


( ۲ )

نظر شما :