رئیس شبکه هپاتیت کشور در همایش هپاتیت زابل: هر ایرانی یک بار آزمایش هپاتیت بدهد

۲۵ آبان ۱۳۹۷ | ۰۷:۱۰ کد : ۱۴۹۹ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۱۱۰
دکتر سید موید علویان رئیس شبکه هپاتیت کشور مورخ ۹۷/۸/۲۳ در جمع کارشناسان بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی زابل
رئیس شبکه هپاتیت کشور در همایش هپاتیت زابل: هر ایرانی یک بار آزمایش هپاتیت بدهد

دکتر سید موید علویان رئیس شبکه هپاتیت کشور مورخ ۹۷/۸/۲۳ در جمع کارشناسان بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی زابل، گفت : مهمترین نوع هپاتیت، هپاتیت B و C هستند که فعالیتهای وزارت بهداشت و سایر ارگانهای ذیربط در طی چهل سال گذشته باعث شده است که آمار بیماری هپاتیت در سطح کشور کاهش یابد و جهت ریشه کن کردن این بیماری باید دانشگاههای علوم پزشکی با همکاری های بین بخشی و بهره بردن از خیرین سلامت، تلاش کنند تا این بیماری ریشه کن و از ابتلا جدید جلوگیری شود.

 

رییس شبکه هپاتیت کشور توصیه کرد: هر ایرانی اگر یک بار آزمایش هپاتیت B بدهد مشخص خواهد شد که این بیماری را دارد یا خیر، به ویژه افرادی که در خانواده بیمار مبتلا به هپاتیت B دارند. 

 

وی تاکید نمود: از رفتارهای پرخطر مانند ارتباط جنسی غیر ایمن ، خالکوبی و هر چیزی که با خون ارتباط دارد دوری شود. 

 

دکتر علویان ادامه داد: شایع ترین راه انتقال بیماری هپاتیت c ، اعتیاد تزریقی است و افرادی که مبتلا به این درد هستند و همچنین آنهایی که سابقه اعتیاد تزریقی دارند، آزمایش مربوطه را در اولویت قرار دهند تا در صورت مثبت بودن، اقدامات درمان انجام شود.

 

قابل ذکر است پس از همایش هپاتیت، مبتلایان این بیماری در منطقه سیستان توسط دکتر علویان و تیم همراه به صورت رایگان ویزیت و دارو رایگان تحویل شد.


( ۴ )

نظر شما :