نشست رسانه ای حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شیخ

۲۱ آذر ۱۳۹۷ | ۲۳:۱۸ کد : ۱۶۱۱ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۹۳۷
نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شیخ رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و امام جمعه معزز شهرستان هامون با اصحاب رسانه فعال منطقه سیستان روز دوشنبه ۹۷/۹/۱۹ در سالن کنفرانس دفتر نهاد رهبری دانشگاه برگزار شد.
نشست رسانه ای حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شیخ

 

نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شیخ

 

نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شیخ رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و امام جمعه معزز شهرستان هامون با اصحاب رسانه فعال منطقه سیستان روز دوشنبه 97/9/19 در سالن کنفرانس دفتر نهاد رهبری دانشگاه برگزار شد.

 

 حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شیخ ضمن خیرمقدم به اصحاب رسانه و آرزوی خدمت و خدمت رسانی بهتر برای همه مسئولین گفتند: وظیفه اصلی مسئول نهاد رهبری متولی امور دینی و مذهبی و اعتقادی است. بحث ازدواج آسان دانشجویان، اعزام دانشجویان به عتبات عالیات، برپایی مناسبتهای مذهبی از جمله مراسم عزاداری محرم، دعای کمیل، دعای توسل، دعای ندبه، غبار روبی مزار شهدا، برپایی اقامه نماز جماعت توسط شانزده امام جماعت در خوابگاه ها و مراکز وابسته به دانشگاه علوم پزشکی، برگزاری همایش و کرسی های آزاد اندیشی با دعوت از اساتید متخصص، طرح ضیافت اندیشه اساتید و نخبگان دانشگاه و ...... از دیگر وظائف دفتر نهاد رهبری در دانشگاه می باشد.

حجت الاسلام حاج آقا شیخ گفت: در خصوص پیوند حوزه و دانشگاه دفترنهاد در دانشگاه علوم پزشکی زابل سعی شده تا از طریق برگزاری نشستهای تخصصی با دعوت از اساتید بزرگ حوزه، برای دانشجویان و اساتید رابطه خوبی بین حوزه و دانشگاه صورت گیرد. برگزاری همایش بزرگ پیوند حوزه و دانشگاه در ۲۷ آذرماه جاری برای اولین بار دراین شهرستان اقدامی مهم در این رابطه محسوب می شود.

وی درخصوص دانشگاه علوم پزشکی زابل عنوان کرد: در این دانشگاه تعداد ۲۲۰۰ دانشجو،۱۴۰ عضو هیئت علمی، ۵ دانشکده و ۲۲ رشته مقطع تحصیلی داریم. دفتر هم اندیشی اساتید و نخبگان دفتر نهاد دانشگاه در بین ۲۹ مرکز آموزش دانشگاهی در استان سیستان و بلوچستان، برترین دفتر مرکز آموزشی انتخاب شده است. درباره پذیرش دانشجوی بومی تا سال۱۳۹۳ بالاترین پذیرش دانشجوی بومی را داشته ایم و اکنون بیشتر دانشجویان بومی استان دراین دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. 

در ادامه نشست حاج آقا شیخ بیان کرد: پیوسته در تریبون نمازجمعه درخواست ها و مشکلات مردم را بیان کردیم و به استاندار، فرماندار و دیگر مسئولین بارها گفته ایم که سیستان در حال موت است و نفس های آخرش را می کشد، پس بهتر است نمایندگان فعلی و سابق، نخبگان، صاحب نظران، دست در دست هم دهند و به داد سیستان برسند، ما متخصصان ونخبگان سیستانی شاخص درسطح کشوری و حتی جهانی داریم و بحمدالله ازنظرنیروی انسانی کمبودی نداریم و انتظارداریم نخبگان سیستان درهر کجایی که هستند برای نجات سیستان تلاش کنند. نخبه ای مثل پرفسور شیخ نژاد داریم که باعث افتخار ایران و سیستان هستند و می تواند به سیستان کمک کند.

 

وی درخصوص وحدت و انسجام ائمه جمعه منطقه سیستان عنوان کرد: همه ائمه جمعه دغدغه سیستان را داشته و دارند، وحدت و انسجام خوبی دربین ائمه جمعه محترم وجود دارد و هرماه نشست هم اندیشی درباره مسائل مختلف برگزارمی شود. همچنین برای اولین بار یک جلسه با حضور فرمانداران منطقه سیستان جهت تبادل نظر و هم اندیشی برگزار شد که امیدواریم این جلسات برای حل مشکلات مردم تداوم داشته باشد.

حجت الاسلام شیخ در خصوص عملکرد نمایندگان مجلس گفت: دو نماینده فرزندان همین آب و خاک هستند درباره عملکردشان باید گفت آنچه عیان است چه حاجت به بیان است، اگر کاری انجام داده باشند دیده خواهد شد و مردم بهترین قضاوت کنندگان خواهند بود.

خوشبختانه نمایندگان فعلی افراد با تجربه و با سوادی هستند که باید از این ظرفیت استفاده کرد سفارش ما به نمایندگان این است که اتحاد و انسجام خود را حفظ نموده و دربین مردم حضور داشته و پاسخگو باشند.

وی در پایان درخصوص پروژه آبهای ژرف سیستان افزود: اجرای این طرح در منطقه سیستان با توجه به اینکه با نیت خدمت به منطقه انجام شده پروژه خوبی است، اما چون پروژه تحقیقاتی ست هنوز به اتمام نرسیده و نتیجه قطعی اعلام نشده فعلآ نمی توانیم قضاوت درستی داشته باشیم ولی اگر این پروژه به نتیجه برسد قطعاً کار بسیار بزرگ و بی نظیر خواهد بود.


( ۶ )

نظر شما :