چهارمین نشست رسانه ای رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان زابل در سال ۱۳۹۸

۱۳ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۵ کد : ۲۳۷۸ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۶۰۴
دکتر میرزایی رئیس دانشگاه اینگونه کلام خود را آغاز کرد عرض تبریک به واحد خبر و رادیو شهری زابل به جهت کسب رتبه برتر کشور و تشکر از حضور خبرنگاران منطقه سیستان وی در خصوص کمپین فشار خون گفت: کار جهادی در کشور صورت گرفت که حاصل آن در ۱۰ سال آینده مشخص میشود، جمعیت هدف در منطقه سیستان ۱۴۷۱۲۵ نفر بود که از این تعداد ۱۳۵۷۷۱ نفر مورد سنجش فشار خون قرار گرفتند و این پیشرفت ۹۲/۲۸ % را نشان میدهد در این بسیج ملی، دانشگاه علوم پزشکی زابل جزء ۱۰ دانشگاه برتر کشور شد که در این حرکت جهادی، رسانه ها بازوی ما بودند و همه ارگانها‌ در سیستان همراه شدند و کار تیمی خوبی صورت گرفت
چهارمین نشست رسانه ای  رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان زابل در سال ۱۳۹۸

دکتر میرزایی رئیس دانشگاه اینگونه کلام خود را آغاز کرد

عرض تبریک به واحد خبر و رادیو شهری زابل به جهت کسب رتبه برتر کشور و تشکر از حضور خبرنگاران منطقه سیستان

وی  در خصوص کمپین فشار خون گفت: کار جهادی در کشور صورت گرفت که حاصل آن در ۱۰ سال آینده مشخص میشود، جمعیت هدف در منطقه سیستان ۱۴۷۱۲۵ نفر بود که از این تعداد ۱۳۵۷۷۱ نفر مورد سنجش فشار خون قرار گرفتند   و این پیشرفت ۹۲/۲۸ % را نشان میدهد  در این بسیج ملی، دانشگاه علوم پزشکی زابل جزء ۱۰ دانشگاه برتر کشور شد که در این حرکت جهادی، رسانه ها بازوی ما بودند و  همه ارگانها‌ در سیستان همراه شدند و کار تیمی خوبی صورت گرفت.

 

دکتر میرزایی در خصوص وضعیت دارویی گفت: مشکل دارویی خاصی در منطقه وجود ندارد و از این نظر مدیریت خوبی صورت گرفته ،حتی در برخی موارد مشکلات دارویی دانشگاه های همجوار را نیز برطرف میکنیم.

 

وی به کسب رتبه کشوری در حوزه غذا و دارو اشاره کرد و همچنین در حوزه بهداشت از رتبه یک دانشگاه علوم پزشکی زابل در سامانه سیب در قطب ۸ کشور خبر  داد و با دادن آمار کسب نمره ۸۵ از ۱۰۰ را در معاونت درمان نیز مطرح کرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل در خصوص سیل اردیبهشت  گفت

 با توجه به سیل اخیر خوشبختانه در این زمینه شاهد بیماری فراگیری در اردوگاه ها و سطح منطقه نبودیم و بطور مرتب سم پاشی در محل کمپ و منازل  و ویزیت و مراقبت های بهداشتی رایگان سیل زدگان انجام میشد و همکاران در کمپ سیل زدگان به صورت شبانه روز و بعد از آن در روستاها حضور داشتتد و اقدامات لازم را انجام دادند

 

دکتر میرزایی خبر از خسارت ۱۳ میلیارد تومانی ریزگردها در سال به شبکه بهداشتی، تاسیسات، تعطیلی اتاق های عمل، آمبولانس ها و تجهیزات پزشکی داد و همچنین گفت که هیچ بودجه ای بابت این خسارت ها تاکنون دریافت نشده است.

 

وی افزود: در سال گذشته تخفیفات بیمارستان امیرالمومنین علی(ع) به مردم و بیماران تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ۱.۸ میلیارد تومان بوده است.

 

وی گلایه ای نیز از بیمه ها  مطرح کرد و گفت بد قولی بیمه ها مشکلات فراوانی برای  دانشگاه داشته  به صورتی که بدهی سال ۹۶ تامین اجتماعی ۱ ماه قبل تسویه شده است و در دی کلینیک هامون نیز پزشکان دانشگاه علوم پزشکی زابل خدمات رسانی میکنند ،در صورتی که این پزشکان باید در بیمارستان های دانشگاه  به مردم خدمت کنند اما به جهت رفاه حال مردم تا کنون همکاری لازم  انجام داده ایم.

 

وی با اشاره به اینکه مقوله ی گردشگری سلامت و توریسم درمانی از جمله برنامه هایی است که می توان با جذب بیماران بین المللی به ارز آوری کشور کمک کرد گفت :  پیگیر موضوع نوریسم درمانی هستیم و در بخش vip بیمارستان امیرالمومنین علی(ع) بخش توریسم درمانی راه اندازی خواهد شد و در مرحله بعد بیمارستان شهدای شهرستان هیرمند پذیرای بیماران آن سوی مرز خواهد بود

همچنین کار آموزش  بهورز ، ماما ، بهداشت و سایر نیازمندیهای ولایات افغانستان به ویژه هم مرز انجام می شود و دانشجو نیز در رشته های مرتبط پذیرش می شود .

 

در ادامه خبرنگاران سوالات مختلفی از قبیل ؛ وضعیت پروژه های عمرانی، سلامت جامعه روستایی و عشایری ، توسعه ی دانشگاه علوم پزشکی زابل ، سلامت روان جامعه و .. مطرح نمودند و رئیس دانشگاه ضمن تشریح اهداف و برنامه های این دانشگاه در راستای سوالات مطرح شده به سوالات پاسخ گفت.

در پایان این نشست از خبرنگاران فعال در حوزه سلامت تقدیر شد.


( ۸ )

نظر شما :