ورود بدون ماسک به واحدهای بهداشتی درمانی ممنوع شد

۱۰ تیر ۱۳۹۹ | ۰۸:۰۶ کد : ۳۱۰۹ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۷۴۲
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زابل اعلام کرد بنا بر دستور و تاکید رئیس دانشگاه ، ورود بدون ماسک به همه واحدهای ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی هم برای مراجعه کنندگان و هم برای پرسنل بهداشتی ممنوع می باشد.

دکتر اکبری زاده گفت: ویروس کرونا نه ضعیف شده و نه از بین رفته، پس لازم و ضروری است هر کسی از خانه خارج می شود ماسک بزند. در این راستا و با توجه به در معرض خطر بودن مردمی که به واحدهای بهداشتی درمانی مراجعه می کنند و همچنین جهت کاهش انتشار بیماری کرونا ورود بدون ماسک به این واحدها ممنوع می باشد.

وی گفت: به هیچ  وجه نیازی به استفاده از ماسک های N95 و فیلتردار نیست، حتی می‌توان از یک پارچه ساده هم ماسک تهیه کرده و استفاده نمود. بنابراین می‌توان با روش‌های ساده ماسک‌های قابل شستشو و ضدعفونی شونده تهیه نمود.

معاون بهداشت دانشگاه افزود: ضرورت استفاده از ماسک با توجه به عادی شدن وضعیت کار صنوف، مراکز خرید و مکان های عمومی، در شهرها بیشتر مورد تاکید قرار گرفته است. متاسفانه عده ای این وضعیت را نشان از رفع بیماری می‌دانند و بدون رعایت توصیه‌های بهداشتی در اماکن عمومی تردد می‌کنند. بنابراین توصیه می شود هنگام خروج از خانه به هر منظور، خصوصا در مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی درمانی، آزمایشگاه ها، مراکز تجمعی، بانکها و ... حتما از ماسک استفاده نمایید.


( ۶ )

نظر شما :