رزمایش اجرای گام سوم بسیج ملی مبارزه با شیوع کرونا ویروس در سیستان

۲۹ تیر ۱۳۹۹ | ۱۹:۵۶ کد : ۳۱۶۹ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۱۱۶
رزمایش گام سوم بسیج ملی مبارزه با شیوع کرونا ویروس در سیستان اجرا می شود
رزمایش اجرای گام سوم بسیج ملی مبارزه با شیوع کرونا ویروس در سیستان

جلسه هماهنگی و بررسی وضعیت بیماری کووید ۱۹ در منطقه سیستان با حضور دکتر زینی وند معاون سیاسی اجتماعی استاندار، فرمانداران شهرستان های منطقه سیستان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل،  مدیران  شبکه های بهداشت و درمان شهرستانهای پنجگانه سیستان و سایر مدیران شهرستان مورخ ۲۶ تیرماه در محل فرمانداری ویژه زابل برگزار شد.

در این جلسه ابتدا دکتر میرزایی آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در منطقه سیستان را تشریح نمود و نظر به افزایش بسیار زیاد موارد بستری و فوتی بر لزوم اجرای برنامه های کنترلی شدید در منطقه، استفاده همگانی از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی برای قطع زنجیره انتقال تاکید نمود.

در این راستا پیشنهاد رئیس دانشگاه در خصوص اجرای رزمایش گام سوم بسیج ملی کنترل کرونا در منطقه سیستان با هدف بررسی و کنترل ضربتی شرایط بهداشتی در اماکن تجمعی، عمومی و ادارات با مشارکت و حمایت فرمانداران منطقه نیز تشریح شد .

در پایان دکتر زینی وند ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های مستمر و شبانه روزی دانشگاه علوم پزشکی زابل در کنترل موفق بیماری در ماههای اول سال بر ضرورت اجرا و حمایت همه جانبه فرمانداران و ادارات از رزمایش تاکید نمود و خاطرنشان کرد این رزمایش بصورت پایلوت در سیستان اجرا شود و در صورت موفقیت به کل استان تسری یابد .

وی تاکید نمود ادارات و سازمانهای دولتی باید در اجرای پروتکل های بهداشتی جدیت داشته باشند تا ضمن کمک به قطع زنجیره انتقال ، در اجرای پروتکل ها سایر اقشار جامعه نیز تشویق به اجرای اصول حفاظت فردی شوند .    

در پایان مقرر شد:
- در زمینه محدود کردن اجتماعات و محدود کردن ساعت کار فروشگاهها خصوصا اماکن سرپوشیده نیز در سطح شهرستانها اقدام شود.

- مسئولین ادارات در زمینه قرنطینه خانگی پرسنل مشکوک به ابتلا به کورونا که توسط پزشکان مراکز ۱۶ ساعته تایید می شود همکاری نمایند.

- کلیه ادارات کماکان موظف به اجرای طرح دورکاری و کاهش حضور پرسنل در محل کار باشند .

- کلیه روسای ادارات در اجرای رزمایش گام سوم بسیج ملی در منطقه سیستان همکاری نموده و  پروتکل های بهداشتی را در ادارات به صورت جدی اجرایی نمایند.


( ۶ )

نظر شما :