کاهش استفاده از ماسک یک ‌خطر جدی ست/ مردم با رعایت پروتکل ها و زدن ماسک به کنترل بیماری کمک کنند

۰۵ آبان ۱۳۹۹ | ۰۸:۵۷ کد : ۳۳۷۶ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۷۹۶
دکتر هادی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل در نشست خبری ۲۹مهرماه رسانه را اصلی ترین بازو در خارج از دانشگاه دانست و گفت :اگر قریب به ۹۰درصد مردم سیستان از ماسک استفاده می کردند جدا از تلاش در حوزه بهداشت اصلی ترین عامل آن رسانه بوده ، و بارزترین همکاری با دانشگاه علوم پزشکی از سوی رسانه بوده است .
کاهش استفاده از ماسک یک ‌خطر جدی ست/ مردم با رعایت پروتکل ها و زدن ماسک به کنترل بیماری کمک کنند

وی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر آمار استفاده از ماسک بشدت کاهش داشته است گفت: مردم این را بدانند عدم استفاده از ماسک یک هشدار بسیار جدی و یک زنگ خطر برای منطقه است؛ مخصوصا در شرایطی که تمام استان های کشور در حالت قرمز قرار دارد .

دکتر میرزایی با اشاره به اینکه ماسک زدن هیچ گونه عوارضی برای مردم ندارد گفت : ماسک هیچ تاثیر سویی بر تنفس افراد ندارد ، بلکه مهترین و بهترین راه پیشگیری بیماری کرونا است و مردم تنها باید در نحوه استفاده صحیح از ماسک دقت شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل در ادامه اظهار داشت :در حوزه سلامت در کل دنیا اگر با صد درصد ظرفیت کار کنند تنها ۲۵ درصد سلامت جامعه را می توانند تامین نمایند و ۷۵درصد بر عهده سایر سازمان ها دستگاه ها و نهادها می باشد ‌.

دکتر هادی میرزایی در خصوص نظارت دانشگاه بر اجرای پرتکل های بهداشتی در مدارس گفت : از ابتدا بازگشایی مدارس جلسات متعددی انجام شده است و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس در برنامه روتین کارشناسان بهداشتی قرارگرفته است .

وی بیان داشت : از ابتدای بازگشایی مدارس تنها یک دانش آموز و دو معلم مبتلا به کرونا گزارش شده است که هیچ کدام از محیط مدرسه بیمار نشده و در ارتباط با اطرافیان به کرونا مبتلا شده اند.

 دکتر میرزایی به تقاضا بسیار زیاد مردم به واکسن آنفولانزا اشاره کرد و گفت : حساسیت مردمی به استفاده از واکسن آنفلوآنزا بسیار زیاد شده است ، و میزان واکسن وزارت بهداشت بسیار کمتر از مورد نیاز است ، و فقط برای زنان باردار بیماران خاص شامل گروه بیماران تالاسمی ،هموفیلی و دیالیز و پرسنل در معرض خطر واکسن از سوی وزارت بهداشت طی دو مرحله در اختیار دانشگاه قرار گرفت که جوابگوی همین افراد نیست .

وی در ادامه این بحث گفت : تزریق واکسن انفولانزا بر اساس بارکد واکسن و کد ملی فرد جامعه هدف و شماره تماس هر روزه به وزرات بهداشت گزارش می شود.

 دکتر میرزایی در پایان به اتمام کار ساخت کلینیک تخصصی مرکز سیستان واقع در خیابان هامون روبروی استادیوم اشاره کرد و گفت : این ساختمان کامل می باشد و منتظر هستیم که پست برق آن تامین گردد تا افتتاح شود؛ برای پست برق این ساختمان دو میلیارد و پانصد میلیون تومان هزینه لازم است .

دستگاه سی تی اسکن با کیفیت بالا و بروز تحویل دانشگاه شده و اکنون در زابل است که در حال آماده سازی جایگاه هستیم که بزودی نصب خواهد شد قدردانی از نمایندگان محترم مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی جهت کمک در این زمینه

وی خبر خوشی دیگر داد مبنی بر اینکه تجهیز مرکز سل را که ساختمان آن توسط خیرین ساخته شده است توسط وزارت بهداشت انجام خواهد شد و بزودی افتتاح می شود .


( ۲ )

نظر شما :