اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره قرآنی هد هد در دانشگاه

۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۹:۲۸ کد : ۳۶۷۵ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۷۴۷
اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره قرآنی هدهد و تجلیل از نفرات برتر آن و همچنین نفرات برتر مسابقه قرآنی بمناسبت هفته قرآن و عترت در دانشگاه برگزار گردید

در دانشگاه علوم پزشکی زابل صورت پذیرفت:
اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره قرآنی هدهد(بیاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی )


اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره قرآنی هدهد و تجلیل از نفرات برتر آن و همچنین نفرات برتر مسابقه قرآنی بمناسبت هفته قرآن و عترت در دانشگاه برگزار گردید

به گزارش مفدا زابل، اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره قرآنی هدهد(سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ) و تجلیل از نفرات برتر این جشنواره و همچنین نفرات برتر مسابقه قرآنی به مناسبت هفته قرآن و عترت مورخ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ در محل ساختمان دفتر نهاد مقام معظم رهبری با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری نسب مسئول دفتر  نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و دکتر افشاری معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه و با همراهی معاون دفتر نهاد رهبری و جمعی از  کارشناسان و برگزیدگان جشنواره و برگزیدگان مسابقه قرآنی هفته قرآن و عترت برگزار گردید.

در آغاز مراسم محمد صالح مرادی برگزیده جشنواره  به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداختند و سپس سرود ملی جمهوری اسلامی ایران  پخش گردید و بعداز  آن حجت الاسلام والمسلمین حیدری نسب ضمن عرض تبریک دهه فجر درباره جایگاه قرآن و برکات آن و به انضمام آن در باب زمینه سازی برای ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ایراد سخن نمودند.

وی در ادامه در خصوص اهمیت قرائت قرآن کریم با اشاره به سخنی از امام علی(ع) که میفرمایند:«خانه‌ای که در آن،قرآن خوانده می‌شود و از خدای عزّوجل، فراوان یاد می‌گردد،برکتش افزایش می‌یابد و فرشتگان در آن حضور پیدا می‌کنند و شیاطین از آن می‌گریزند» به نقش قرآن کریم در زندگی بشریت اشاره کردند و افزودند: انسان عاشق سعی میکند همیشه کلام زیبای معشوق را زمزمه کند یاد اورا در دل بپروراند. اگر ما عاشق او هستیم بایستی کلام اورا در صفحه قلبمان بسپاریم و همیشه در دل به یاد او باشیم و روزانه مقداری قرآن بخوانیم.

در ادامه دکتر افشاری ضمن عرض تبریک فرا رسیدن دهه مبارکه فجر بر ضرورت همکاری بیشتر دانشجویان در زمینه فعالیت های قرآنی و نشاط و پویایی در این مسیر  تاکید نمودند.

دکتر افشاری در خصوص نقش هفته قرآن و عترت در گسترش فعالیت های قرآنی و معارف دینی در دانشگاه افزودند: هفته قرآن و عترت را فرصتی برای بهره مندی اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌ها از مفاهیم قرآن دانست و اظهار کرد: برگزاری برنامه های گرامیداشت این هفته، نقش بسزایی در گسترش فعالیت‌های قرآنی و معارف دینی در بین جامعه دانشگاهی دارد.

وی گفت: شناخت محتوای قرآن کریم، کمکی در راه و رسم زندگی هر فرد و هر قشری از جامعه مخصوصاً دانشجویان عزیز است تا در اجرای وظایف و کارها به بهترین شکل عمل کنند  و در ادامه خاطر نشان کردند که برگزاری برنامه‌هایی با محوریت هفته قرآن و عترت، تأثیر بسیار خوبی در تربیت دانشجویانی قرآنی دارد و  باعث ایجاد یک جریان فرهنگی قرآنی در دانشگاه‌ها می‌شود.

در پایان با اهدای لوح تقدیر و هدایای نفیس از برگزیدگان جشنواره قرآنی هدهد و همچنین برگزیدگان مسابقه قرآنی که به مناسبت هفته قرآن و عترت انجام گرفته بود تجلیل به عمل آمد


نظر شما :