جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در حوزه سیستان با حضور دکتر نمکی

۲۶ تیر ۱۴۰۰ | ۲۳:۴۴ کد : ۳۹۸۸ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۸۰۸
دکتر نمکی: برای گذر از پیک پنجم کرونا، ما راهی جز افزایش رعایت پروتکلها در تمامی استانها نداریم.
جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در حوزه سیستان با حضور دکتر نمکی

جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در حوزه سیستان با حضور دکتر نمکی

 

 

دکتر نمکی:

برای گذر از پیک پنجم کرونا، ما راهی جز افزایش رعایت پروتکلها در تمامی استانها نداریم.

 

وزیر بهداشت ضمن آرزوی سلامتی برای روسای دانشگاههای علوم پزشکی #زابل و #بندرعباس گفت: یکی از سوز دلهای من همواره در از دست دادن سرداران و افسران ارشدی‌ست که در طول تاریخ این بیماری کرونا از دست داده‌ام و همین‌طور بیمارشدن قهرمانان عرصه مبارزه با کرونا بوده است.

 

دکتر نمکی ادامه داد: ایام بسیار سختی را گذرانده ایم، اما با اندکی رعایت و گوش دادن به توصیه های ما خیلی از مشکلات به وجود نمی‌آمد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه مردم در این مدت بی نهایت محبت کردند، تصریح کرد: کسبه ما در اوج تنگ دستی مغازه ها را بستند و به درخواست ما عمل کردند ولی ما فضا را در رعایت و انضباط فاصله گذاریها مدیریت نکردیم.

 

وی ادامه داد: من در زمینه سفرهای نوروزی موضع خودم را اعلام کردم و همه می‌دانند که من به شدت مخالفتهای خودم را در این زمینه اعلام کردم که وقتی روزی ۱۲ اتوبوس فقط از استان گلستان به سمت زابل می اید آنهم در زمان پیک کرونایی که ما در آن استان داشتیم، و ما به گونه ای با ویروس در این منطقه گرفتار. بشویم دور از انتظار نبود.

 

وی ادامه داد: اینکه ما در انتخابات شوراهای شهر و روستا سفره هابیندازیم و مهمانیهای آنچنانی ترتیب بدهیم و گرفتار شویم بعید نبود و آنچه که در رفتارهای دیگر مردم مثل برگزاری مراسمهای عروسی و عزا باجمعیتهای غیر استاندارد، رخ داد عاقبتی‌ست که داریم درو می‌کنیم.

 

وزیر بهداشت گفت: متاسفانه ما و همکارانمان در نظام سلامت داریم تاوان بعضی از کم کاریها و عدم نظارت ها را نسبت به پروتکل‌ها می پردازیم و امروز ما در منطقه سیستان و بلوچستان و نقاط دیگر کشور گرفتار ویروس هندی و برخی جاها از انواع دیگر هستیم، اما راهکار این است و تسریع در گذر از این پیک این است که ما راهی جز افزایش رعایت پروتکلها بعنوان موثرترین گام در هیچ استانی حتی آنجاییکه انجام واکسیناسیونمان در حد بالایی است، نداریم


( ۲ )

نظر شما :