هشدار مرکز فوریت های پزشکی زابل با فرا رسیدن فصل سرما/وسایل گرمایشی معیوب را استفاده نکنید

۰۶ دی ۱۴۰۰ | ۱۱:۲۱ کد : ۴۴۶۹ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۵۲۰
رئیس مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: با فرا رسیدن فصل زمستان و سرما شهروندان باید نکات ایمنی را هنگام استفاده از وسایل گرمایشی رعایت کنند.
هشدار مرکز فوریت های پزشکی زابل با  فرا رسیدن فصل سرما/وسایل گرمایشی معیوب را استفاده نکنید

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زابل؛ دکتر غلامعلی رفعت رئیس مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: با فرا رسیدن فصل زمستان و سرما شهروندان باید نکات ایمنی را هنگام استفاده از وسایل گرمایشی رعایت کنند.

وی افزود: مسمویت های ناشی از گاز گرفتگی و همچنین ترکیدگی سیلندر های گاز که منجر به آتش سوزی نیز می شود از بیشترین حوادثی است که سالانه در فصل زمستان در سطح کشور با آن مواجه هستیم.

دکتر رفعت با بیان اینکه مردم باید به یاد داشته باشند که حادثه هیچگاه خبر نمی کند گفت: سهل انگاری در استفاده از انواع سیلندرهای گاز و همچنین عدم آشنایی برخی از افراد با اقدامات هنگام حادثه هر ساله باعث می شود که جان برخی از افراد گرفته شود و یا دچار سوختگی های شدید پوستی  شوند.

وی با بیان اینکه شهروندان در فصل زمستان مراقب استفاده از کپسول های گاز مایع باشند خاطرنشان کرد: در این کپسول ها گاز تحت فشار زیاد به حالت مایع درآمده است تا حجم گاز زیادی را بتوان در آنها جای داد،هرگونه نشتی از رگلاتور یا شیلنگ این وسایل یا هرگونه خوردگی یا آسیب به بدنه آنها بسیار خطرناک است؛ هرگز سعی نکنید شخصا و در محیط خانه و در حضور سایر اعضای خانواده برای رفع عیب این کپسولها اقدام کنید. 

دکتر رفعت همچنین بیشترین آسیب ها در آتش سوزی را ناشی از استنشاق دود و خفگی ناشی از آن دانست و گفت: در هنگام آتش سوزی ابتدا خونسردی خود را حفظ کرده و اگر آتش به صورت گسترده منتشر شده بود بلافاصله از محل خارج شوید.

وی با آرزوی سلامتی برای همه شهروندان سیستانی خاطرنشان کرد: همچنین مردم باید توجه داشته باشند که در فضای بسته ای همچون چادر های مسافرتی و فضای کابین خودروها به هیچ عنوان پیک نیک های گازی را روشن نگذارند تا موجب خفگی ناشی از انتشار گاز نشوند.


نظر شما :