۴ واحد عطاری متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند

۰۷ دی ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۲ کد : ۴۴۸۷ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۹۳۸
۳۵ واحد عطاری در کل منطقه سیستان بازرسی و اقلام تاریخ گذشته، غیرمجاز و قاچاق به ارزش ریالی به مبلغ  ۱۲.۵۳۰.۰۰۰ریال جمع آوری شد.
۴ واحد عطاری متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زابل؛  مهندس گنجعلی مسئول اداره فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت : اخیرا گرایش مردم جهت درمان بیماری ها (بویژه در ایام شیوع بیماری کرونا) به گیاهان دارویی رو به فزونی است و در حال حاضر شاهد رشد قارچ گونه  عطاری هایی در جامعه هستیم که بدون داشتن دانش در زمینه طب سنتی و آگاهی از عواقب مصرف گیاهان دارویی به راحتی به تجویز و نسخه پیچیدن داروهای گیاهی به مردم روی آورده اند. این در حالی است که مطابق آئین نامه نحوه فعالیت فعالان حوزه طب سنتی و فروش گیاهان دارویی، عطاری ها حق دخالت در امور پزشکی، دارویی و ارائه مشاوره به مراجعه کنندگان را ندارند. 

 به همین منظور طرح ضربتی بازدید از عطاری های سطح منطقه سیستان (توسط کارشناسان اداره فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه به همراه نمایندگان محترم از حوزه معاونت بهداشتی و تعزیرات حکومتی شهرستان) در سه ماهه سوم سال جاری صورت گرفت.

همچنین طی بازدید کارشناسان معاونت غذا و دارو و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل و اداره تعزیرات حکومتی  ۳۵ واحد عطاری در کل منطقه سیستان بازرسی شد و اقلام تاریخ گذشته، غیرمجاز و قاچاق به ارزش ریالی به مبلغ  12.530.000ریال جمع آوری ، سه واحد تذکر کتبی و چهار واحد عطاری متخلف نیز شناسایی و به مراجع قضایی معرفی گردیدند


( ۶ )

نظر شما :