گام موثر دانشگاه علوم پزشکی زابل برای ارتقا سلامت مردم/ احداث ساختمان جدید ۲۰ خانه بهداشت در شمال استان

۲۰ دی ۱۴۰۰ | ۰۹:۱۴ کد : ۴۵۴۱ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۸۹۳
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زابل، در مورخ ۱۹ دی ماه ۱۴۰۰کلنگ ساختمان جدید خانه بهداشت روستای آل گرگ  به زمین زده شد.
گام موثر دانشگاه علوم پزشکی زابل برای ارتقا سلامت مردم/ احداث ساختمان جدید ۲۰ خانه بهداشت در شمال استان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زابل، امروز مورخ ۱۹ دی ماه ۱۴۰۰ با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا راشکی امام جمعه معزز شهرستان هیرمند ، دکتر میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل، مهندس گرگیچ سرپرست فرمانداری شهرستان هیرمند، دکتر عبادتی مدیر شبکه بهداشت و درمان هیرمند و جمعی از سران و معتمدین طوایف،  کلنگ ساختمان جدید خانه بهداشت روستای آل گرگ  به زمین زده شد.

 

دکتر میرزایی: تحریم و کرونا مانعی برای توسعه نخواهد بود

 

در این مراسم دکتر هادی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت حاج قاسم میرحسینی گفت: بر حسب وظیفه ای که بر دوش داریم باید خدمتگذار مردم باشیم.

وی با بیان اینکه حضور در خط مقدم جبهه مقابله با کرونا تنها بخشی از زحمات کادر بهداشت و  درمان در این مدت بوده است ، افزود: بیماری هایی نظیر سل و هاری یکی از از مهمترین بیماری های منطقه سیستان است که در سال های اخیر با تلاش مدافعان سلامت کنترل شده است.

دکتر میرزایی ادامه داد: تحریم های ناجوانمردانه دشمن و همچنین ویروس کرونا در سال های اخیر هیچگاه دلیلی بر عدم گسترش خدمات بهداشت و درمان نبوده است و با قرار گرفتن در راه شهدا، بهترین ها را برای مردم عزیز سیستان فراهم خواهیم کرد. 

وی افزود  ساختمان تعداد ۲۰ خانه بهداشت  در شمال استان دوباره ساخته خواهد شد که گامی در راه تسهیل خدمات خواهد بود . 


بهره مندی ۴۵۰ خانواده از خدمات خانه بهداشت روستای آل گرگ

 

همچنین دکتر مهران عبادتی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان هیرمند در خصوص جزئیات این خانه بهداشت گفت: خانه بهداشت روستای آل گرگ با زیر بنای ۱۰۰  متر و اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان احداث خواهد شد.

وی افزود: با افتتاح این خانه بهداشت تعداد هزار و ۸۵۰ نفر  که  ۴۵۰ خانوار هستند از خدمات آن بهره خواهند برد.

دکتر عبادتی با بیان اینکه در کنار این خانه بهداشت تعداد ۴ خانه بهداشت دیگر نیز کلنگ زنی خواهد شد گفت: اعتبار این پروژه ها از محل پروژه های محرومیت زدایی تامین شده است و تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

 

 

 


نظر شما :