ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال مهمترین راهبرد برنامه ریشه کنی فلج اطفال

۲۲ دی ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۳ کد : ۴۵۴۶ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۵۹۵
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: کمپین ایمن سازی فلج اطفال امسال در دانشگاه علوم پزشکی زابل، همزمان با دانشگاههای زاهدان، ایرانشهر، کرمان و هرمزگان در دو نوبت انجام خواهد شد.
ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال مهمترین راهبرد برنامه ریشه کنی فلج اطفال

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زابل: معاون بهداشت این دانشگاه اعلام کرد: با توجه به همجواری کشورمان با دو کشور افغانستان و پاکستان که بیماری  فلج اطفال به صورت بومی در آنجا وجود دارد و تردد گسترده قانونی و غیر قانونی بین ایران و این دو کشور نیز برقرار است ، از سال ۱۳۷۲ تاکنون عملیات ایمن سازی تکمیلی به صورت سالیانه انجام می شود. 

وی افزود:همچنین طبق گزارش های جهانی در طی دو سال اخیر با وجود پاندمی کرونا و وضعیت نامناسب بهداشتی این کشورها، بیشترین موارد بیماری فلج اطفال از این دو کشور گزارش شده است .

دکتر اکبری زاده بیان داشت: کمپین ایمن سازی فلج اطفال امسال در دانشگاه علوم پزشکی زابل، همزمان با دانشگاههای زاهدان، ایرانشهر، کرمان و هرمزگان در دو نوبت؛ که نوبت اول از 25-28 دیماه و نوبت دوم از 30 بهمن لغایت 3 اسفند می باشد انجام خواهد شد و گروه هدف این کمپین کودکان زیر 5 سال می باشد.
 ( متولدین 25/10/1395 به بعد )

وی در پایان از همشهریان گرامی درخواست کرد: جهت حفظ سلامت کودکان، ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی با مامورین بهداشتی نهایت همکاری را داشته باشند تا بتوانیم در این شرایط با موفقیت این کمپین را  همچون سالهای گذشته به پایان برسانیم.
 


( ۱ )

نظر شما :