در مراسم تقدیر از بهورزان سیستانی عنوان شد؛

بهورزان سیستانی از دروازه سلامت کشور محافظت می کنند/ با وجود ویروس کرونا از سایر خدمات بهداشتی و درمانی هیچگاه کاسته نشد

۲۲ دی ۱۴۰۰ | ۲۲:۲۸ کد : ۴۵۵۰ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۷۱۲
دکتر هادی میرزایی گفت: در مقطع های مختلفی دانشگاه علوم پزشکی زابل توانست رتبه برتر کنترل بیماری کرونا، رتبه برتر واکسیناسیون و اکنون نیز جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور در بحث تزریق واکسن کرونا است که این امر محقق نمیشد بلکه با تلاش و کوشش بهورزان ما که به صورت شبانه روز پای کار هستند.
بهورزان سیستانی از دروازه سلامت کشور محافظت می کنند/ با وجود ویروس کرونا از سایر خدمات بهداشتی و درمانی هیچگاه کاسته نشد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زابل؛ مراسم تقدیر از بهورزان دانشگاه، صبح امروز 22 دی ماه 1400 با حضور دکتر میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل ، مهندس رخشانی نسب فرماندار شهرستان هامون، سرهنگ محبی فرمانده سپاه هیرمند، مهندس دورویی معاون فرماندار زابل، حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا حیدری نسب رئیس دفتر نهاد رهبری، معاونین بهداشت و درمان، رئیس دفتر حوزه ریاست، مدیران شبکه بهداشت و درمان شهرستانهای زهک، هیرمند، هامون ، نیمروز و رئیس مرکز بهداشت زابل و  بهورزان منطقه سیستان برگزار شد.

در این مراسم دکتر هادی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: پس از انتشار ویروس کرونا در کشور به وضوح زحمات کادر حوزه سلامت  بیشتر دیده شد، اما مجاهدت در راه کنترل بیماری کرونا تنها گوشه ای کوچک از فعالیت های بزرگ آنان است چرا که برای انواع بیماری های دیگر نیز مجاهدت و از خودگذشتگی های بسیاری انجام می دهند.

وی افزود: این عزیزان هم اکنون در کنار مبارزه با کرونا در حال بیماری یابی سل و انواع دیگر بیماریها هستند. 

 

 

دانشگاه علوم پزشکی زابل جزو دانشگاه های برتر کشور

 

دکتر میرزایی ادامه داد: با وجود انتشار ویروس کرونا و سختی کار،  از سایر خدمات حوزه بهداشت و درمان هیچگاه کاسته نشد که این موضوع جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل با بیان اینکه بهورزان سیستانی از دروازه سلامت کشور محافظت می کنند خاطرنشان کرد: به دلیل همجواری سیستان با کشور افغانستان و وجود زیرساخت های ضعیف بهداشتی و سلامتی در این کشور که منطقه سیستان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد، بهورزان نه تنها مدافع سلامت هستند بلکه دروازه بان سلامت کشور نیز هستند.

وی تصریح کرد: در مقطع های مختلفی دانشگاه علوم پزشکی زابل توانست رتبه برتر کنترل بیماری کرونا، رتبه برتر واکسیناسیون و اکنون نیز جزو 10 دانشگاه برتر کشور در بحث تزریق واکسن کرونا است که این امر محقق نمیشد بلکه با تلاش و کوشش بهورزان ما که به صورت شبانه روز پای کار هستند.

وی گفت: در طول انتشار ویروس کرونا در حالی که بسیاری از کشورهای اروپایی جایی برای بستری بیماران نداشتند اما در منطقه سیستان هیچ بیماری بدون تخت نماند که این امر به بیماری یابی عالی بهورزان در روستاها بازمی گردد.

دکتر میرزایی همچنین گفت: خوشبختانه با توجه به دانش و آگاهی بالای بهورزان ما در بحث بیماری یابی در طول مدت انتشار ویروس کرونا ما  هیچ شهید سلامتی نداشته ایم.


( ۱ )

نظر شما :