شدت کرونای اُمیکرون با افزایش سن و وجود بیماریهای زمینه ای و عدم انجام واکسیناسیون ارتباط مستقیم دارد

۰۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۳ کد : ۴۵۹۶ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۵۷۳
دکتر اکبری زاده گفت: سطح ایمنی در افرادی که قبلا واکسینه شده اند (یک یا دو دوز) و یا به سویه های دیگر مبتلا شده اند برای مقابله با ابتلاء به اُمیکرون کافی نیست و تزریق دوز سوم ضروری و لازم است.
شدت کرونای اُمیکرون با افزایش سن و وجود بیماریهای زمینه ای و عدم انجام واکسیناسیون ارتباط مستقیم دارد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زابل؛  با توجه به شیوع کرونای سویه اُمیکرون در جهان و مشاهده موارد این سویه در منطقه سیستان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زابل در این خصوص اظهار داشت: براساس شواهد علمی، کرونای اُمیکرون نسبت به نوع دلتا سرعت انتقال بیشتر داشته و سریع تر از نوع دلتا گسترش می یابد و شدت آن با افزایش سن و وجود بیماریهای زمینه ای و عدم انجام واکسیناسیون ارتباط مستقیم دارد. 

دکتر اکبری زاده افزود: سطح ایمنی در افرادی که قبلا واکسینه شده اند (یک یا دو دوز) و یا به سویه های دیگر مبتلا شده اند برای مقابله با ابتلاء به اُمیکرون کافی نیست و تزریق دوز سوم ضروری و لازم است.

وی بیان نمود با توجه به اینکه تزریق سه نوبت واکسن می تواند میزان بستری شدن به علت اُمیکرون را کاهش دهد لازم است تا جهت پیشگیری از گسترش بیماری که  در نهایت منجر به افزایش بار بیماری در بیمارستانها می شود و ممکن است سیستم بهداشتی درمانی را بیشتر از موج های قبلی تحت تاثیر قرار دهد، از مردم فهمیم منطقه سیستان درخواست می شود:

کلیه افراد مشمول تزریق نوبت سوم خصوصا افرادی که به بیماری زمینه ای، دیابت، فشارخون، بیماری قلبی عروقی و... مبتلا هستند هرچه سریعتر جهت تکمیل تزریق سه نوبت واکسن اقدام کنند.

همچنین لازم است رعایت موازین بهداشتی بخصوص استفاده از ماسک، محدودیت های مسافرتی و تجمعاتی مورد توجه ویژه قرار گیرد.
 


( ۲ )

نظر شما :