هوای پاک حق هر سیستانی است/تحقق هوای پاک، حقوق عامه و اراده ملی

۰۱ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۸:۱۸ کد : ۵۳۸۲ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۹۰۷
هوای پاک حق هر سیستانی است/تحقق هوای پاک، حقوق عامه و اراده ملی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زابل بیان داشت:‌ آلودگی هوا در سطح جهان، به عنوان چهارمین علت مرگ زودرس پس از فشارخون بالا، مصرف دخانیات و رژیم غذایی نامناسب است. هم چنین آلودگی هوا به عنوان مهمترین ریسک فاکتور زیست محیطی شناخته می شود و بطور میانگین 12 درصد از مرگ های سالیانه در جهان منتسب به آلودگی هوا است. 

دکتر اکبری زاده در ادامه عنوان کرد: 29 دی ماه روز ملی هوای پاک نامگذاری شده است و هرساله از سوی سازمان محیط زیست، شعار ملی روز هوای پاک تعیین می گردد که در سال 1401 روز ملی هوای پاک با عنوان "تحقق هوای پاک، حقوق عامه و اراده ملی" نامگذاری شده است. نام گذاری این روز از گذشته تاکنون عامل مهمی درگردآوری مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی برای مقابله با آلودگی هوا ایجاد کرده است. امید است بتوان با تقویت اصولی و صحیح ساختاری، در حوزه محیط زیست و اقدامات به هنگام سهم مهمی در کنترل وضعیت آلودگی هوا درآینده داشته باشیم. 

وی در پایان ضمن تاکید بر اینکه هوای پاک حق هر سیستانی است اظهار داشت: در شرایط بحران آلودگی هوا بهتر است فعالیت کودکان در محیط های باز محدود شود و افراد مسن یا افراد با بیماری های قلبی عروقی، بیماریهای ریوی نظیر آسم، برونشیت مزمن و نارسایی قلبی از منزل خارج نشوند.


( ۵ )

نظر شما :