دکتر میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل در حاشیه اجلاس گروه G۵ در گفت و گو با وبدا زابل:

سیستان آماده توریسم درمانی است / زیرساخت ها مهیاست و باید از فرصت وجود مرز سیستان بهره برد

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۱:۵۴ کد : ۵۶۰۸ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۷۲۷
سیستان آماده توریسم درمانی است / زیرساخت ها مهیاست و باید از فرصت وجود مرز سیستان بهره برد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زابل؛ بیست و ششمین نشست کارشناسان ارشد کشورهای گروه پنج در زمینه همکاری‌های نظام سلامت با حضور مقامات کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان و تاجیکستان ، وزیر بهداشت و روسای ۸ دانشگاه علوم پزشکی از جمله دانشگاه علوم پزشکی زابل در هتل پارسیان استقلال برگزار شد.

 

در حاشیه این اجلاس دکتر میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل ضمن دیدار با نمایندگان کشور افغانستان در گفت و گو با وبدا زابل گفت: در سال های اخیر نظام جمهوری اسلامی توجه ویژه ای به گسترش زیرساخت های بهداشتی و درمانی در مناطق محروم از جمله منطقه سیستان داشته است از همین رو هم اکنون آماده پذیرش بیمار و دانشجو از کشور همسایه هستیم .

 

وی افزود: می توانیم با بهره گیری از پزشکان متخصص و فوق تخصص که امروز در منطقه سیستان حضور دارند بحث توریسم درمانی را راه اندازی کنیم و به مردم این کشور نیز خدمات رسانی کنیم تا علاوه بر پیشگیری از ورود انواع بیماریها درآمدزایی نیز ایجاد شود . 

 

دکتر میرزایی بحث توریسم درمانی را عاملی برای پیشرفت منطقه دانست و افزود: با راه اندازی این مهم، ورود پزشکان متخصص و فوق تخصص به منطقه با اشتیاق بیشتری انجام و حتی در کنار آن اشتغالزایی برای مردم منطقه نیز فراهم خواهد شد.

 

دکتر میرزایی تاکید کرد: در دو سال اخیر به لطف نظام سلامت و خیرین این عرصه کلیه ساختمان های مراکز بهداشت حتی در دور دست ترین و صعب العبور ترین مناطق سیستان نوسازی شده است که هم اکنون نیز مهاجرین بسیاری از خدمات آنها بهره می برند.

 

دکتر میرزایی همچنین به بیمارستان شهرستان هیرمند که با هدف توریسم درمانی احداث شده است گفت: این بیمارستان هم اکنون در نقطه صفر مرزی با کشور افغانستان احداث شده است که کلیه تجهیزات یک بیمارستان دولتی را دارا است اما به دلیل عدم بکارگیری توریسم درمانی در آن هنوز به میزان درآمد استاندارد نرسیده است و حتی هزینه زا نیز شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی زابل هم اکنون آماده میزبانی برای درمان توریسم از کشور همسایه است و بسترسازی آن نیز انجام شده است .

 

 

 


( ۳ )

نظر شما :