رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل؛

بیش از ۱۵۶ هزار نفر از جمعیت هدف سیستان مورد غربالگری فشار خون بالا و دیابت قرار گرفتند

۰۴ دی ۱۴۰۲ | ۰۷:۳۴ کد : ۶۲۹۱ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۶۴
دکتر هادی میرزایی گفت: تا کنون ۵۳ درصد آمار جمعیت هدف منطقه سیستان در خانه های بهداشت، پایگاه های سلامت، مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری و تیم های سیار مورد غربالگری قرار گرفته اند.
بیش از ۱۵۶ هزار نفر از جمعیت هدف سیستان مورد غربالگری فشار خون بالا و دیابت قرار گرفتند

دکتر هادی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل در گفت و گو با وبدا زابل گفت: با توجه به آغاز پویش ملی سلامت ، غربالگری فشار خون بالا و دیابت همزمان با سراسر کشور در منطقه سیستان نیز از ۲۰ آبان ماه آغاز و تاکنون( دوم دی ماه ) تعداد ۱۵۶ هزار و ۵۱۲ نفر مورد غربالگری قرار گرفتند.

وی افزود: این تعداد از افراد ، ۵۳ درصد آمار جمعیت هدف را تشکیل می دهند که در خانه های بهداشت، پایگاه های سلامت، مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری و تیم های سیار مورد غربالگری قرار گرفته اند.

دکتر میرزایی بیان کرد: از این تعداد جمعیت که تا کنون مورد غربالگری قرار گرفته اند تعداد ۸۶۲ نفر مشکوک به بیماری دیابت و یک هزار و ۵۰۱ نفر نیز مشکوک به فشار خون بالا شناسایی شده اند که بلافاصله پس از آموزش های لازم جهت درمان به پزشک ارجاع داده شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل همچنین اظهار کرد: از آغاز شروع طرح تا کنون تعداد ۲۲۳ خانه بهداشت، ۱۷ پایگاه سلامت، ۵۲ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و تیم های سیار در شهرستان های پنجگانه شمال استان پویش ملی سلامت را به صورت مداوم انجام می دهند .

وی همچنین ادامه داد: تیم های سیار نیز با اعزام به ادارات، مصلی های نماز جمعه، اصناف، کارگاه ها و نقاط پر جمعیت شهرها، علاوه بر غربالگری، آموزش های لازم را ارائه می دهند .

دکتر میرزایی ضمن دعوت از افراد بالای ۱۸ سال که تاکنون موفق به سنجش فشار خون و قند نشده اند جهت حضور در پویش ملی سلامت، تصریح کرد: با سنجش این تعداد از مردم عزیز سیستان در طرح پویش ملی سلامت، دانشگاه علوم پزشکی زابل در بین دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور در رتبه دوازدهم قرار گرفته است.


نظر شما :