طوفان شدید گرد و خاک در سیستان ۱۱۲۰ بیمار را روانه مراکز درمانی کرد

۲۳ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۲:۳۲ کد : ۶۲۹۹ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۵۱
طوفان شدید گرد و خاک در پنج شهرستان شمال استان باعث ورود ۱۱۲۰ بیمار و مصدوم متاثر از این پدیده به اورژانس های پیش بیمارستانی ، بیمارستانی و مراکز خدمات بهداشتی درمانی و خانه های بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زابل شد.
طوفان شدید گرد و خاک در سیستان ۱۱۲۰ بیمار را روانه مراکز درمانی کرد

طوفان شدید گرد و خاک در منطقه سیستان زندگی و سلامت مردم شهرستان‌های زابل ،زهک ،هامون،هیرمند و نیمروز را به خطر انداخته است .بر اثر این پدیده طبیعی، ۱۱۲۰ بیمار و مصدوم به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه نموده اند.

به گفته دبیر مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی زابل، از ساعت ۶:۰۰ تاریخ ۱۹ مرداد ماه جاری تا ساعت ۸:۰۰صبح ۲۳ مرداد ماه ، ۱۱۲۰ بیمار و مصدوم به اورژانس های بیمارستانی، بیمارستانی و مراکز درمانی مراجعه کردند.

با توجه به شرایط فوری، ۷۴ نفر از این تعداد بیمار در بیمارستان بستری شدند و تحت نظر پزشکان و پرستاران قرار گرفتند. همچنین،۱۰۴۶ نفر دیگر خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کردند.

محمد خلیلی، سرپرست اورژانس پیش بیمارستان و مدیریت حوادث دانشگاه اظهار داشت: "از این تعداد بیماران، ۳۵۳ نفر مبتلا به بیماری قلبی، ۵۶۹ نفر مشکل تنفسی، ۱۵۸ نفر مشکل چشمی و ۴۰ نفر مصدوم ترافیکی بودند که به دنبال کاهش میدان دید به مراکز درمانی مراجعه کردند."
 


نظر شما :