رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل خبر داد:

بیش از ۹۷ درصد مردم سیستان مورد غربالگری دیابت و فشار خون بالا قرار گرفتند

۰۱ بهمن ۱۴۰۲ | ۰۷:۵۳ کد : ۶۳۷۲ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۳۴۰
دکتر هادی میرزایی گفت: در پویش ملی سلامت با محوریت غربالگری دیابت و فشار خون بالا در مجموع تعداد ۲۶۷ هزار و ۶۸۲ نفر مورد غربالگری قرار گرفتند.
بیش از ۹۷ درصد مردم سیستان مورد غربالگری دیابت و فشار خون بالا قرار گرفتند

دکتر هادی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل صبح امروز 30 دیماه 1402 در گفت و گو با وبدا زابل گفت: با توجه به پویش ملی سلامت با محوریت غربالگری دیابت و فشار خون بالا از ۲۰ آبان تا ۳۰ دی ماه همزمان با سراسر کشور ، در منطقه سیستان نیز با تلاش و همت جهادگران سلامت، 97 درصد مردم سیستان مورد غربالگری این پویش قرار گرفتند.

وی افزود: این پویش برای افراد بالای 18 سال انجام شد که در مجموع تعداد 267 هزار و 682 نفر از این گروه مورد غربالگری قرار گرفته اند.

دکتر میرزایی بیان کرد: با توجه به آخرین آمار که مربوط به امروز 30 دیماه 1402 است تعداد 2 هزار و 672 نفر با بیماری فشار خون بالا و تعداد یک هزار و 444 نفر با بیماری دیابت، شناسایی شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل ادامه داد: همچنین قابل ذکر است که تعداد39 هزار و 172 نفر از جمعیت تحت پوشش دانشگاه نیز با پیش فشار خون بالا و 7 هزار نفر نیز با پیش دیابت تا به امروز شناسایی شده اند.

وی ادامه داد: با توجه به همت همکاران و استقبال مردم سیستان از این پویش، دانشگاه علوم پزشکی زابل با پوشش 97 درصدی مردم در رتبه های برتر در بین همه دانشگاه های علوم پزشکی کل کشور قرار گرفته است.


( ۲ )

نظر شما :