توزیع سبد کالا در میان مادران باردار و شیرده شهرستان زهک

۱۱ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۳ کد : ۶۳۸۰ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۴۰
توزیع سبد کالا در میان مادران باردار و شیرده شهرستان زهک

توزیع سبد کالا در میان مادران باردار و شیرده در سراسر کشور که دارای سوء تغذیه هستند در جهت اجرای ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از جمله اقدامات اثربخش بنیاد علوی است که بر اساس امضای تفاهم نامه‌ای با وزارت بهداشت در حال انجام است. نتیجه این اقدام ارزشمند تنها به شرایط فعلی محدود نشده و قطعا تاثیرات مثبتی را در حوزه سلامت خانواده و جوانی جمعیت در آینده خواهد داشت .

 در راستای اجرای طرح حمایت تغذیه مادران باردار و شیرده، سبد غذایی ویژه مادران باردار و شیرده آسیب پذیر در قالب "طرح گلهای صالح"، با تامین اعتبار از سوی بنیاد علوی و با همکاری شبکه بهداشت و درمان طی روزهای هفتم تا نهم مرداد ماه سال جاری توزیع شد .

 دکتر رفیق دوست مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک، ضمن بازدید از نحوه توزیع سبد کالا در گفتگویی اعلام کرد: این سبد کالا به ۱۰۰۰ مادر باردار و شیرده آسیب پذیر که بیش از این توسط همکاران ما در خانه های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت شناسایی شده اند؛ تحویل گردید .

مدیر شبکه بهداشت و درمان در ادامه افزود :جامعه هدف در این طرح زنان باردار و شیردهی هستند که از نظر مالی نیازمند بوده و شاخص‌هایی از قبیل BMI کمتر از ۲۰ ، وزن کمتر از 45 کیلوگرم در ابتدای بارداری ، هموگلوبین کمتر از 11 و وزن‌گیری نامطلوب در دوران بارداری را دارا بوده، که در قالب این طرح، مادران باردار از ابتدای بارداری تا پایان دوران شیردهی، سبد کالای مواد غذایی دریافت خواهند نمود .

وی در پایان خاطر نشان نمود که هر سبد شامل ۱4 قلم مواد غذایی است که اقلام سبدهای غذایی میان افراد واجد شرایط شناسایی‌ شده توزیع گردید .
 


نظر شما :