برگزاری آیین افتتاحیه هفته ملی سلامت سال ۱۴۰۳ و نواختن زنگ سلامت در مدرسه متوسطه دوره اول دخترانه نمونه فروغ دانش شهرستان زهک

۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۲:۱۳ کد : ۶۶۰۹ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۷۶
برگزاری آیین افتتاحیه هفته ملی سلامت سال ۱۴۰۳ و نواختن زنگ سلامت در مدرسه متوسطه دوره اول دخترانه نمونه فروغ دانش شهرستان زهک

در روز شنبه یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ آیین افتتاحیه هفته ملی سلامت با حضور سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و مدیران و نمایندگاه شورای اداری شهرستان زهک در مدرسه متوسطه دوره اول دخترانه نمونه فروغ دانش این شهرستان برگزار شد .

در ابتدای این مراسم دکتر رفیق دوست سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل، به حق و مسئولیت همگانی در دستیابی به پوشش همگانی سلامت تاکید کرد و افزود : سلامت به عنوان یک حق فردی و همگانی موضوعی است که نیازمند مشارکت دغدغه مند و آگاهانه آحاد جامعه و دستگاه های اجرایی است و در همین راستا شعار هفته ملی سلامت که با عنوان «سلامت خانواده با مردمی سازی سلامت» تعیین شده است به حق و مسوولیت همگانی بر بیان مفاهیم اساسی و وظایف جمعی در دستیابی به پوشش همگانی سلامت تأکید شده است.

دکتر رفیق دوست در ادامه افزود : امروز که آغاز هفته ملی سلامت است به نام سلامت خانواده حق و مسئولیت همگانی شکل گرفته است. بر این باوریم که سلامتی نه تنها حق آحاد ملت است بلکه تک تک افراد در شکل گیری آن مسئولیت فردی و اجتماعی دارند.

وی در ادامه اظهار داشت : همزمان با آغاز این هفته، برنامه های متنوعی با رویکرد ترویج مفاهیم کلیدی سلامت و گفتمان سازی در جامعه با تاکید بر اولویت‌های ملی سلامت، در مناطق مختف روستایی و شهری منطقه سیستان اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای جامعی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان زهک نیز در این مراسم از اهمیت و جایگاه سلامت در آموزه های دینی طبق آیات قران مجید و احادیث اشاره نمود و افزود : توسعه سلامت و ایجاد فضای سالم در ابعاد مختلف جسمی ، روحی، اخلاقی و رفتاری در جامعه با وحدت و انسجام و در اقدامی جهادی و همگانی تحقق می یابد؛ وی در ادامه به توصیه در حفظ بهداشت و اهمیت سلامت و نقش کلیدی آن در مهار و پیشگیری از بسیاری از بیماریها که علم جدید نیز بدان تأکید دارد، اشاره نمود.

این مراسم با تجلیل از سفیران سلامت فعال دانش آموزی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ و نواختن زنگ سلامت به پایان رسید .


( ۱ )

نظر شما :