سومین شهرستان در کشور ؛

افتتاح طرح پایلوت ملی پیشگیری نخستین( هزار روز طلایی) در شهرستان زهک

۰۶ تیر ۱۴۰۳ | ۰۹:۰۹ کد : ۶۸۷۰ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۸۰
افتتاح طرح پایلوت ملی پیشگیری نخستین( هزار روز طلایی) در شهرستان زهک

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زابل، آیین افتتاح طرح پایلوت ملی پیشگیری نخستین( هزار روز طلایی) در شهرستان زهک سومین شهر در کل کشور با حضور دکتر عابدی معاون پیشگیری و خدمات پایه سلامت، دکتر مشایخی مدیر کل سلامت خانواده و نظام ارجاع سازمان بیمه سلامت ایران، دکتر صالحی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زابل، مهندس دهمرده فرماندار زهک و شورای اداری ، دکتر غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، دکتر ضاربان رئیس دانشکده علوم پزشکی چابهار، دکتر شهرکی رئیس بیمه سلامت استان، رئیس بسیج جامعه پزشکی استان ، دکتر صفدری رئیس سازمان انتقال خون استان ، سرهنگ محبی فرمانده سپاه ناحیه زهک، جمعی از معاونین ، مدیران و کارکنان دانشگاه های علوم پزشکی استان در مرکز خدمات جامع سلامت شهری شماره یک شهرستان زهک صبح دوشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۰۴ برگزار گردید.

ابتدای مراسم قرآن کریم تلاوت و در ادامه دکتر مشایخی علت انجام این طرح در دانشگاه علوم پزشکی زابل را توضیح داد؛وی ضمن تبریک عید غدیر، اعلام داشت ما برای انتخاب مناطق شاخص ارزیابی داریم که شهرستان زهک بهترین عملکرد را داشته، از زمانی که دکتر صالحی سرپرستی دانشگاه را برعهده گرفتند حرکت رو به جلو را ملاحظه می کنیم و کارهایی که ما امروز انجام می دهیم جهت استفاده نسل آینده است.

در ادامه دکتر عابدی معاون پیشگیری و خدمات پایه سلامت ایران گفت؛ از آحاد مردم ایران جهت شرکت در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری پیش رو دعوت کردند و افزود :ما باید کار را به جایی ببریم که اطفال و سالمندان و ... را به پوشش خاص بیمه درآوریم، بیماری که الان بیشترین هزینه را دارد دیابت است که ۴۰٪ بالای ۱۸ سال را در کشور شامل می‌شود. سازمان بیمه سلامت در برنامه هفتم سلامت توسعه ۵٪ اعتبارات سازمان های بیمه ای سلامت در راه پیشگیری هزینه شود، ما در کنار هم می توانیم سلامت را توسعه ببخشیم .

وی ادامه داد : به دلیل عملکرد مطلوب و داشتن شبکه مناسب این طرح پس از شهرستان های کهنوج و زرند کرمان در شهرستان زهک اجرا می شود و نتایجی که از دو شهرستان استان کرمان گرفته شد باعث شد تا نسبت به اجرای آن در شهرستان زهک به عنوان سومین شهرستان کشور اقدام کنیم.

دکتر صالحی سرپرست دانشگاه ضمن تشکر از دکتر عابدی ، دکتر مشایخی و همجنین دکتر شهرکی مدیر کل بیمه سلامت استان، گفت : طرح پیشگیری نخستین یا هزار روز طلایی اول عمر، یک طرح مشترکی با سازمان بیمه سلامت کشور می باشد، به یاری خداوند این طرح امروز در شهرستان زهک افتتاح شد که انشاالله با همکاری و مشارکت بیمه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی زابل به نتیجه خواهد رسید و حمایت و آموزش های لازم به پدران و مادران ارائه می گردد تا در پرورش فرزندان سالم به آنها کمک شود.

دکتر شهرکی مدیر کل بیمه سلامت استان ، دکتر غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ، دکتر ضاربان رئیس دانشکده علوم پزشکی چابهار و دکتر صفدری رئیس سازمان انتقال خون استان نیز دیدگاه ها و نظرات خود را در خصوص طرح مذکور بیان داشتند.

قابل ذکر است جلساتی با حضور هیات علمی ، روسا و معاونین بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی استان ، پزشکان طرح بیمه روستایی همچنین کلاس آموزشی ویژه کادر بهداشت نیز به صورت جداگانه برگزار شد.

 

 


( ۳ )

نظر شما :