جوابیه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل به مطلبی مندرج در پایگاه خبری گندم خبر

جوابیه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل به مطلبی مندرج در پایگاه خبری گندم خبر مورخ ۹ خردادماه ۱۴۰۴ تحت عنوان " بی توجهی نگران کننده به بیماران دیالیزی در زابل " به شرح زیر جهت تنویر افکار عمومی به استحضار می رسد :
تعداد بیماران ثابت مرکز قبل از عید ۱۵۰ نفر بوده است که در ماه ابتدایی سال به دلیل مسافرت، پیگیری درمان و مهاجرت، این تعداد به ۱۳۲ نفر کاهش یافته است.
تعداد بیماران مهمان در دو ماه ابتدایی سال ۳۰ نفر بودهاند. برخی از این بیماران به صورت سه شیفت در هفته دیالیز دریافت کردهاند که در صورت کمبود دستگاه، امکان چنین خدمترسانی وجود نداشت.
در هر شیفت کاری بین ۲۰ تا ۲۴ بیمار پذیرش میشود.
تعداد دستگاههای سالم در مرکز عبارتاند از:
۳ دستگاه JMS ژاپن ، ۱۱ دستگاه ATF ایرانی، ۱۳ دستگاه بی بران آلمانی، ۳ دستگاه فرزنیوس آلمانی، مجموعاً ۳۰ دستگاه سالم.
مرکز دارای ۳ دستگاه RO و سه بال درمانی است. با توجه به تعداد دستگاهها، در اکثر مواقع یک بال بلااستفاده بوده و دو بال فعال، پشتیبانی میشوند.
در هر شیفت ۲۰ دستگاه در حال استفاده و ۱۰ دستگاه به دلیل نبود بیمار و اضافه بر نیاز به عنوان پشتیبان آماده به کار میباشند.
تمامی دستگاهها به صورت ماهیانه توسط نماینده رسمی کمپانی سازنده مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت مشاهده هر گونه خطا در دستگاه، رفع نقص می گردد.
به دلیل تعدد دستگاهها، بیماران هیچگونه انتظاری برای آمادهسازی دستگاه ندارند و به محض ورود، درمان آنها شروع میشود.
هر بیمار در طول هفته با سه برند مختلف دستگاه دیالیز میشود؛ یعنی هر جلسه از دستگاهی متفاوت نسبت به جلسه قبل استفاده میکند.
پزشک متخصص داخلی آموزش دیده به صورت مرتب، بیماران را ویزیت و در هر ساعتی از شبانه روز پاسخگو می باشد . برای اولین بار در زابل فوق تخصص نفرولوژی جهادی بهمن ماه سال ۱۴۰۳ تمام بیماران دیالیزی را معاینه و در حال پیگیزی و برنامه ریزی جهت استمرار حضور فوق تخصص نفرولوژی می باشیم
در تاریخ ۶ خردادماه جاری رئیس دانشگاه با دکتر ناصر ملک پور علمداری مدیر پیوند و درمان بیماریهای معاونت درمان وزارت بهداشت دیدار و پیرامون وضعیت بیماران دیالیزی و تالاسمی و نیازهای آنان گفتگو کرده است و از سویی هر چند کمبود دستگاه دیالیز حاد نیست اما با این حال ، حواله سه دستگاه از وزارت بهداشت دریافت شده که به زودی تحویل بخش خواهد شد. لازم به ذکر است که مراکز دولتی موظف به خرید دستگاههای ایرانی میباشند.
طی ماههای اخیر جهت رفاه حال بیماران و همراهان ، وسایل زیر به بخش اضافه شده است:۴ عدد تلویزیون،۲ عدد سماور.۱۰۰ عدد ملحفه جدید ، نور دربها و سرویسهای بهداشتی اصلاح و نوسازی شده است و این روند در بخش ادامه خواهد داشت .
نکته مهم کیفیت خدمات مرکز دیالیز زابل ، کفایت دیالیز است که میانگین آن در دو ماه ابتدای سال ۱/۴ بوده که مطابق با استاندارد جهانی می باشد.
رسالت دانشگاه علوم پزشکی زابل ، در راستای کاهش مشکلات و آلام همه بیماران است نه توجه به انتظارت شخصی و سلیقه ای که در صورت برآورده نشدن، متاسفاته شاهد انتشار اخبار خلاف واقع هستیم که خود باعث یاس و نا امیدی در قشر زحمتکش و مظلوم سیستان می شود، با این حال دانشگاه علوم پزشکی زابل بر اساس رسالت خود پاسخگوی به انتظارت به حق همه مردم سیستان می باشد، امید است با همت همه مسئولان گام های موثرتری برای مردم رنج کشیده این دیار برداشته شود.
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درماتی زابل
نظر شما :