کارگروه تخصصی کنترل و پیشگیری از بیماری هاری منطقه سیستان با حضور مدیران و کارشناسان وزارت بهداشت ، در فرمانداری زابل برگزار شد.

۲۵ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۱:۵۹ کد : ۷۷۱ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۳۰۷۰
کارگروه تخصصی کنترل و پیشگیری از بیماری هاری منطقه سیستان با حضور مدیران و کارشناسان وزارت بهداشت ، در فرمانداری زابل برگزار شد.
کارگروه تخصصی کنترل و پیشگیری از بیماری هاری منطقه سیستان با حضور مدیران  و کارشناسان وزارت بهداشت ، در فرمانداری زابل برگزار شد.
کارگروه تخصصی کنترل و پیشگیری از بیماری هاری منطقه سیستان با حضور مدیران و کارشناسان وزارت بهداشت ، در فرمانداری زابل برگزار شد. در تاریخ ۹۶/۶/۲۵ کار گروه تخصصی کنترل و پیشگیری از بیماری هاری در منطقه سیستان با حضور دکتر عرفانی ریس اداره زئونوز مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر شیرزادی کارشناس ارشد اداره زئونوز ، مهندس پور مظفری کارشناس بیماری هاری وزارت بهداشت ،دکترجواد اکبری زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل، مهندس ناظری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان زابل , مدیران شبکه بهداشت و درمان ، شهرداران و روسای شورای شهر و مدیران.سایر ادارات مرتبط شهرستان های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در سالن اجتماعات فرمانداری زابل برگزار گردید. دکتر جواد اکبری زاده ضمن خیر مقدم، مطالبی در زمینه حساسیت و شرایط بحرانی بیماری هاری در منطقه، تعداد موارد حیوان گزیدگی ،چگونگی اجرای طرح خانه به خانه و موفقیت طرح در شناسایی موارد حیوان گزیده و مواردی که واکسیناسیون ناقص داشتند، بیان کرد .در ادامه موانع ، مشکلات و نیز انتظارات از سایر ارگانها را عنوان نمود. دکتر گنجعلی رییس دامپزشکی شهرستان زابل، روند افزایش بیماری در دامهای اهلی و شناسایی کانونهای جدید بیماری را بیان و برنامه واکسیناسیون دامها را تشریح نمود. سپس سرکار خانم آبتین رییس اداره محیط زیست، وضعیت بیماری هاری در منطقه خصوصا در حیوانات وحشی را بیان و مشکلات حوزه محیط زیست را توضیح داد. شهرداران و فرمانداران شهرستان های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز ضمن گزارش عملکردی در زمینه کنترل بیماری هاری و مشکلات پیش رو، راهکار هایی جهت رفع مشکل، بیان داشتند. مهندس ناظری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان زابل، هم مرز بودن با کشور افغانستان، شرایط اقلیمی منطقه سیستان، خشکسالی و وجود مشکلات مالی را از موانع پیش رو در کنترل و پیشگیری بیماری هاری دانست ، وی همچنین اضافه کرد: همه دستگاهها و ارگان ها در رفع این مشکلات همکاری نمایند و کنترل داخل مرزی و برون مرزی صورت گیرد. در پایان دکتر عرفانی ریس اداره زئونوز و مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، گفت : شناسایی مشکل و داشتن برنامه جهت کنترل و پیشگیری بیماری هاری ضرروی و اهمیت تقسیم کار بین ادارات را تشریح کرد. وی از لزوم پیگیری لازم جهت جذب اعتبارات سخن گفت. دکتر عرفاتی ادامه داد : با توجه به اینکه که بیشتر موارد حیوان گزیدگی در نوجوانان و جوانان در حاشیه شهرها و روستاها صورت می گیرد ، ساماندهی پسماندها و زباله ها، کشتارگاهها و حاشیه نشینی را مهم دانست. وی نقش تریبون روحانیون معزز ، آموزش، رسانه ها ، مشارکت مردم و اتلاف سگ های ولگرد با نظارت دام پزشکی، محیط زیست و بهداشت، ضروری بیان کرد. در پایان مقرر شد مشکلات موجود و راهکارهای رفع آنها در جلسه استانی مطرح و پیگیری لازم جهت رفع مشکلات بودجه انجام گردد. روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل @przbmu

کلید واژه ها: بیماری هاری


( ۱ )

نظر شما :