نشست رسانه ای رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل با موضوع بسیج ملی کنترل فشار خون

۰۴ تیر ۱۳۹۸ | ۰۸:۰۸ کد : ۲۲۹۰ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۴۳۰
مورخ ۹۸/۴/۳ دکتر هادی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل با حضور معاون بهداشتی ، معاون درمان ، مدیر روابط عمومی و مدیر گروه مبارزه با بیماریهای معاونت بهداشتی در جمع خبرنگاران، به تشریح طرح عظیم سنجش فشار خون در گروه هدف جمعیت تحت پوشش دانشگاه پرداخت.
نشست رسانه ای رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل با موضوع بسیج ملی کنترل  فشار خون

دکتر میرزایی ضمن قدردانی از اصحاب رسانه در همراهی برای اجرای مطلوب و جامع، بسیج ملی کنترل فشار خون گفت : بسیج ملی فشار خون برای اولین بار در سطح کشور به اجرا در امد و هدف از اجرای این برنامه بزرگ، آگاه سازی  مردم و کاهش بیماریهای ناشی از فشار خون بالا در سطح کشور بود. امیدوارم به شرایطی برسیم که مردم خود به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند و پیشگیری لازم را در خصوص بیماریهای نظیر فشار خون بالا ، دیابت ، چربی خون و سایر موارد داشته باشند
 .
 
رئیس دانشگاه تصریح کرد : خود مراقبتی و پیشگیری موجب کاهش چشمگیر انواع بیماریها می شود و با آزمایشات ساده می توان موجب حفط سلامتی خود شویم، لذا از همه شهروندان عزیز می خواهم به صورت داوطلبانه به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه و نسبت به آزمایش های لازم برای دوری از مبتلا شدن به دردها و ناخوشیها مبادرت کنند.
 خوشبختانه در شمال استان، دانشگاه  علوم پزشکی زابل با کادری مجرب و دلسوز و امکانات لازم، آماده خدمت به مراجعه کنندگان است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به  بسیج ملی کنترل فشار خون اشاره کرد و گفت   : بیش از ۶۷ درصد گروه هدف در سیستان تا دوم تیر ماه  مورد سنجش فشار خون قرار گرفتند و این طرح تا ۱۵ تیر ادامه خواهد داشت و امید است تا آن تاریخ همه جمعیت هدف، مورد سنجش فشار خون قرار گیرند.
 
دکتر میرزایی تصریح کرد : کل دانشگاه برای اجرای مناسب بسیج ملی کنترل فشار خون و به ویژه پرسنل بهداشتی و درمان، زحمات زیادی کشیدند و به این خدمت خود افتخار می کنند و همه خادمان مردم در بهداشت و درمان با دستیابی به نتایج مطلوب، که همان حفظ و ارتقای سلامتی آحاد جامعه است خرسند و شادمان می شوند و قطعا نتایج بسیج ملی کنترل فشار خون، منجر به آگاه سازی گروه هدف بوده و سبب رعایت آنان برای مراقبت و عدم ابتلا به  بیماریهای ناشی از فشار خون بالا خواهد شد .

دکتر میرزایی در پایان ضمن تشکر مجدد از اصحاب رسانه، ابراز امیدواری کرد که در آینده نیازی به بسیج ملی نباشد و خود مردم همواره برای حفظ سلامتی خود اقدام کنند.

دکتر اکبری زاده معاون بهداشتی نیز به تشریح طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در سیستان پرداخت و از تلاش شبانه روزی تیم ها در شهرها و روستاها قدردانی کرد
 وی در بخشی از سخنان خود، گفت: اجرای این طرح در روستاها بهتر بوده و با وجود خانه های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت، بیشتر جمعیت هدف مورد سنجش قرار گرفتند و امیدورایم تا ۱۵ تیر در شهرها به خصوص شهر زابل، تعداد بیشتری از گروه هدف  مورد سنجش فشار خون قرار گیرند.

 در پایان خبرنگاران مورد سنجش فشار خون قرار گرفتند.


( ۱ )

نظر شما :